ads

فعالان مدنی و خبرنگاران ولایت هرات، خواستار پیگیری عاملان قتل خبرنگاران شدند

شماری از فعالان مدنی، نهادهای حامی رسانه‌ها و خبرنگاران در ولایت هرات، امروز یکشنبه (23 قوس) طی یک تجمع اعتراضی، از قتل و ترور خبرنگاران، ابراز نگرانی کردند.

نویسنده: سمیه ولی‌زاده
23 قوس 1399
فعالان مدنی و خبرنگاران ولایت هرات، خواستار پیگیری عاملان قتل خبرنگاران شدند
عکس از شبکه‌های اجتماعی

آنان، آزادی بیان را یکی از ستون‌های اصلی نظام جمهوریت خوانده، خواستار پیگیری عاملان اصلی قتل و ترور خبرنگاران شدند.
حلیمه پژواک؛ یکی از فعالان مدنی هرات به کلید گفت که شبکه‌های تروریستی و مافیایی، در پی تضعیف آزادی بیان و محدود کردن فعالیت رسانه‌ها‌ می‌باشند.
وی به این باور است که رسانه‌ها و فعالان مدنی، طی دو دهه اخیر توانسته‌اند تا حکومت را در زمینه پیشرفت و حکوم‌تداری خوب، کمک کنند.
همچنان شماری دیگر از فعالان مدنی در غرب کشور، می‌گویند که اخیرا گروه‌های تروریستی به‌خاطر سرکوب فعالیت خبرنگاران و فعالان مدنی، تهدیدات امنیتی را افزایش داده‌اند.
از سویی هم همایون نظری؛ مسوول کمیته مصوونیت خبرنگاران در حوزه ‌غرب، افزایش تهدیدات امنیتی علیه خبرنگاران ورسانه‌ها را نگران کننده می‌داند.
او می‌گوید که همزمان با این، احتمال دارد آزادی بیان و دستآوردهای دو دهه اخیر رسانه‌ها، در پشت درهای بسته در جریان مذاکرات صلح، به معامله گرفته شود.
همچنان شماری از خبرنگاران ولایت هرات می‌گویند که عدم شناسایی عاملان قتل و ترور خبرنگاران، منجر به افزایش تهدیدات امنیتی علیه رسانه‌ها شده است.
آنان، برای ادامه فعالیت رسانه‌ها و خبرنگاران، خواهان تامین امنیت بهتر می‌باشند.
این درحالی‌ست که جمعه گذشته (21 قوس) فردین امینی؛ خبرنگار آریانا نیوز، به‌گونه مرموز جان باخت.
نهادهای امنیتی می‌گویند که امینی خودکشی کرده، اما خانواده این خبرنگار می‌گویند که وی کشته شده است.
با این حال، محدودیت دسترسی به اطلاعات و تهدیدات امنیتی، از چالش‌های اصلی فرا روی خبرنگاران عنوان‌ می‌شود که به باور اغلب، کم‌توجهی حکومت بر افزایش این معضلات دامن زده است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA