ads

با سرد شدن هوا، آلوده‌گی هوا در کابل افزایش یافته است

باشنده‌گان پایتخت افغانستان، نه تنها قربانی وضعیت بدامنیتی می‌شوند، بلکه افزایش آلوده‌گی هوا در فصل سرما نیز نفس کشیدن را برای آنان مشکل می‌سازد.

نویسنده: محمد فصیح متوکل
12 قوس 1399
با سرد شدن هوا، آلوده‌گی هوا در کابل افزایش یافته است
عکس از شبکه‌های اجتماعی

هرچند پیش از این امرالله صالح؛ معاون نخست ریاست جمهوری، مسوولیت تدابیر و کنترول چگونگی استفاده از مواد سوخت در کابل را به‌عهده گرفته و هشدار داده بود که با متخلفین برخورد جدی صورت می‌گیرد؛ اما دیده می‌شود که هنوزهم آلوده‌گی هوا بیش از حد، افزایش یافته است.
نماینده‌گان مردم در ولسی‌جرگه نیز مسوولان اداره محیط زیست را به سهل‌انگاری متهم کرده و خواستار استجواب آنان به مجلس شدند.
عبدالستار حسینی؛ عضو ولسی جرگه می‌گوید که آلوده‌گی هوا افزایش یافته و باید مسوولان، مورد بازپرس قرار گیرند.
با این حال، معاونیت اول ریاست جمهوری می‌گوید که تصامیم آنان پابرجاست و با افراد متخلف، برخورد جدی صورت می‌گیرد.
رضوان مراد؛ مسوول مطبوعاتی معاونیت نخست ریاست جمهوری می‌گوید که شکایت‌های باشنده‌گان پایتخت در زمینه آلوده‌گی هوا، یک بار دیگر بررسی شده و اگر اقدامات از سوی مسوولان اداره محیط زیست، به‌گونه جدی گرفته نشود، برکنار خواهند شد.
از سویی هم شاروالی کابل می‌گوید که این اداره، در سه ‌ماه اخیر ۵۸۸ بلند منزل را مشخص کرده تا برای مرکز گرمی‌ها، فلتر نصب کنند.
سمیرا رسا؛ سخنگوی شاروالی کابل در صحبت با کلید گفت، آنهایی که در برابر قانون تمکین نکردند، به ریاست تحقیقات جنایی معرفی شده و با آنان به عنوان مجرم برخورد می‌شود.
این در حالی‌ست که همه ساله، با شروع فصل سرما، آلوده‌گی هوا به شدت افزایش می‌یابد و کنترول آن نیز، غیر ممکن می‌شود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA