ads

وزارت صحت عامه از خطرات موج دوم کرونا هشدار می‌دهد

در حالی‌که هنوز موج اول ویروس کرونا در کشور از مردم افغانستان قربانی می‌گیرد، وزارت صحت عامه از خطرناک‌بودن موج دوم این ویروس هشدار می‌دهد.

لیلا نورانی
8 قوس 1399
وزارت صحت عامه از خطرات موج دوم کرونا هشدار می‌دهد
عکس از شبکه های اجتماعی

به گفته‌ی مسوولان این وزارت، موج دوم ویروس کرونا به مراتب خطرناک‌تر از موج اول خواهد بود و مردم باید نکات صحی را در نظر کنند.
معصومه جعفری؛ معاون سخنگوی وزارت صحت عامه به کلید می‌گوید که در هفته‌های گذشته، شمار موارد مثبت ویروس کرونا در کشور، افزایش یافته‌است.
به گفته وی، وزارت صحت عامه برای آماده‌گی در برابر موج دوم یک پلان جامع را آماده کرده که در حال تطبیق است.
وی در ادامه می‌گوید، ظرفیت شفاخانه‌های نظر به مرحله‌ی اول شیوع این ویروس بیش‌تر شده‌است؛ اما مردم باید نکات صحی را که همانا پوشیدن ماسک در مکان‌های عمومی و شستن دست‌ها در طول روز است، مد نظر بگیرند.
شماری از پایتخت‌نشینان با نگرانی از شیوع موج دوم این ویروس‌، می‌گویند، در چنین شرایطی مردم و وزارت صحت باید هم‌دیگر همکاری کنند.
رحمت الله؛ یکی از باشنده‌های شهر کابل می‌گوید که مردم در بیش‌تر جاها نکات صحی را مراعات نکرده و اگر وضعیت همین طور ادامه پیدا کند، موج دوم این ویروس می‌تواند فاجعه‌ی انسانی بیافریند.
درهمین حال؛ منصور؛ یکی دیگر از باشنده‌های کابل می‌گوید که مردم باید استفاده از ماسک را در این فراموش نکنند.
به گفته‌ی وی، مردم در موج اول این ویروس به حفظ‌الحصه‌ی خود توجه چندانی داشتند؛ اما حالا راجع به موج دوم این ویروس و خطرات آن، از سوی وزارت صخت عامه هشدار داده شده، باید موضوع را جدی بگیرند.
این در حالی‌ست که از آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور بیش از 45 هزار نفر به این ویروس مصاب شده که از این میان، نزدیک به دو هزار نفر جان شان را از دست داده‌اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA