ads

باشنده‌گان کابل از افزایش آلوده‌گی هوا نگران‌اند

شماری از باشنده‌های کابل می‌گویند که با فرارسیدن فصل زمستان و استفاده از مواد سوخت بی‌کیفیت توسط مردم، میزان آلوده‌گی هوا افزایش پیدا می‌کند.

لیلا نورانی
8 قوس 1399
باشنده‌گان کابل از افزایش آلوده‌گی هوا نگران‌اند

محمد سلیم؛ یکی از باشنده‌های کابل می‌گوید که در اکثر بلندمنزل‌ها از ذغال سنگ تصفیه‌نشده استفاده می‌شود که خود سبب ازیاد آلوده‌گی هوا می‌گردد.
وی، از شاروالی کابل و ارگان‌های ذیربط می‌خواهد که در این مورد اقدام کنند.
در همین حال، رحمت‌الله؛ یکی دیگر از باشنده‌های پایتخت، استفاده از مواد سوخت بی‌کیفیت و ازیاد موترهای کهنه و فرسوده را از عوامل اساسی آلوده‌گی هوا می‌داند.
وی در ادامه می‌گوید که وضعیت بد اقتصادی مردم سبب شده که آنان به خاطر گرم‌کردن خانه‌های‌شان، از مواد سوخت بی‌کیفیت مثل پلاستیک و چرم استفاده نمایند که این خود سبب آلوده‌گی هوا می‌شود.
از سویی دیگر، نعمت‌الله بارکزی؛ ریس نشرات شاورالی کابل به کلید می‌گوید که برای جلوگیری از آلوده‌گی هوا، آنان توانسته‌اند 580 بلندمنزل که باعث آلوده‌گی هوا شده‌است را تثبیت کنند  که از این میان 149 بلندمنزل مرکز گرمی نداشته و 254 بلند منزل با وجود داشتن مرکز گرمی، فلتر ندارند.
وی در ادامه گفت که 145 بلندمنزل در کابل مسدود شده و 94 بلندمنزل فلتر نصب کرده‌اند و صاحبان 181 بلندمنزل تحت پی‌گرد ریاست تحقیقات کابل قرار دارند.
این در حالی‌ست که همه‌ساله با آمدن فصل زمستان، میزان آلوده‌گی هوا در پایتخت افزایش می‌یابد. استفاده از مواد سوخت بی‌کیفیت، نداشتن فلتر در بیش‌تر بلندمنزل‌ها، خرابی سرک‌ها و ازیاد موترهای کهنه در شهر کابل اسباب افزایش میزان آلوده‌گی هوا را فراهم می‌کند.
حال دیده شود، پلان‌های جدیدی که از سوی ارگان‌های ذیربط برای کاهش آلوده‌گی هوا زیر دست گرفته‌، می‌تواند میزان این آلوده‌گی را کاهش دهد یا خیر؟

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA