ads

وزارت صحت عامه: نشانه‌های آغاز موج دوم کرونا در افغانستان دیده نمی‌شود

در حالی‌که موج دوم شیوع ویروس کرونا در برخی کشورها به‌شمول ایران، باعث نگرانی مردم شده، اما وزارت صحت عامه می‌گوید که موج دوم کووید-19 در افغانستان، تا کنون آغاز نشده است.

نویسنده: مقدس هاشمی
2 عقرب 1399
وزارت صحت عامه: نشانه‌های آغاز موج دوم کرونا در افغانستان دیده نمی‌شود

وزارت صحت عامه می‌گوید که نشانه‌های آغاز موج دوم ویروس کرونا در افغانستان دیده‌ نمی‌شود، اما برای جلوگیری از آن، نیاز است تا مردم، توصیه‌های صحی را رعایت کنند.
نورالله تره‌کی؛ معاون سخنگوی این وزارت به کلید گفت که هنوز هم واقعات مثبت ویروس کرونا در کشور، کاهش نیافته است.
در همین حال تره‌کی می‌گوید که در صورت آغاز موج دوم ویروس کرونا در افغانستان، وزارت صحت عامه آماده‌گی‌های لازم را برای مبارزه با آن، روی دست دارد.
درهمین حال معاونیت دوم ریاست جمهوری که رهبری کمیته اضطراری مبارزه با ویروس کرونا را به‌عهده دارد، می‌گوید که درصورت آغاز موج دوم کووید-19 این کمیته، آماده‌گی لازم برای مقابله با آن‌را دارد.
محمد هدایت؛ رئیس مطبوعات و روابط عامه معاونیت دوم ریاست جمهوری، در صحبت با کلید گفت که با توجه به تجربه‌های گذشته، آماده‌گی‌ها برای مبارزه با موج دوم ویروس کرونا، در سراسر افغانستان گرفته شده است.
با این حال، داکتران موج دوم ویروس کرونا را خطرناک خوانده و از مردم می‌خواهند تا توصیه‌های صحی را رعایت کنند.
فریدالله عمری؛ ترینرمتخصص در شفاخانه انتانی به‌کلید می‌گوید، سرد شدن هوا و بروز حساسیت‌های فصلی مانند زکام، ریزش و آلوده گی هوا، زمینه را برای افزایش دوباره واقعات مثبت ویروس کرونا، فراهم می‌سازد.
به گفته وی، درصورت بی‌توجهی مردم به‌توصیه‌های صحی، مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا، به مراتب بیشتر ازموج اول آن خواهد بود.
این درحالی‌ست که بر اساس آمارهای رسمی، در حدود یازده ماه گذشته، بیش از 42 هزار تن در سراسر جهان، به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان، بیش از 1 میلیون و 143 هزار تن، جان خود را از دست داده‌اند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA