ads

نمایش‌گاه وطن ما تولید ما در کابل برگزار شد

نمایش‌گاه “وطن ما تولید ما” امروز چهارشنبه (23 میزان) به هدف حمایت ازتولیدات داخلی، در کابل برگزار شد.

نویسنده: مقدس هاشمی
23 میزان 1399
نمایش‌گاه وطن ما تولید ما در کابل برگزار شد

صیام پسرلی؛ برگزارکننده این برنامه می‌گوید، دراین نمایش‌گاه سه‌روزه، تولیدات و محصولات مختلف داخلی از24 ولایت، در 188 غرفه، به‌نمایش گذاشته شده‌است.
به گفته وی، برای رشد صنایع داخلی نیازاست تا حکومت درهمکاری با تاجران ملی و بین المللی، زمینه ایجاد تجارت‌های کوچک برای جوانان را در داخل افغانستان، فراهم سازد
درهمین حال شیربازخان کمین‌زاده؛ تاجر ملی، با اشاره به واردات محصولات کم‌ارزش تجارتی به کشور می‌گوید، تاجران با وارد کردن اجناس بی‌کیفیت و غیرضروری، مانع رشد محصولات داخلی می‌شوند.
وی، از واردکننده‌گان می‌خواهد تا محصولاتی را وارد کنند که نیاز اقتصادی مردم را رفع نموده و مانع رشد محصولات داخلی نگردد.
با این همه اسماعیل غضنفر؛ رئیس اتاق تجارت بین المللی، با استقبال ازبرگزاری این نمایش‌گاه می‌گوید، برای رشد محصولات داخلی و جلب سرمایه گذاری‌ها، نیازاست تا این‌گونه برنامه‌ها بیشتر برگزارگردد.
غضنفر، با بیان این‌که حکومت تلاش دارد تا زمینه سرمایه گذاری‌ها را در افغانستان فراهم سازد، از تاجران ملی خواست تا سرمایه‌های شان را در داخل کشور حفظ نمایند.
این درحالی‌ست که درسال‌های اخیر، صنایع داخلی رشد چشم گیرداشته، اما نبود امنیت و بازار برای محصولات داخلی، ازموانع عمده جلب سرمایه گذاری در افغانستان، خوانده شده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA