ads

دیتابیس نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری ایجاد شد

کمیته مستقل مشترک نظارت و ارزیابی مبارزه علیه فساد اداری (میک) روز چهارشنبه (23 میزان) دیتابیس نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری را افتتاح کرد.

نویسنده: محمد فصیح متوکل
23 میزان 1399
دیتابیس نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری ایجاد شد

مسوولان کمیته مستقل مشترک نظارت و ارزیابی مبارزه علیه فساد اداری در نشستی به‌این مناسبت تاکید کردند که با ایجاد این دیتابیس، از دست‌بردها در اطلاعات مربوط به فساد اداری، جلوگیری می‌شود.
میوند روحانی؛ رئیس اجرایوی کمیته مستقل مشترک نظارت و ارزیابی مبارزه علیه فساد اداری، روز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت، حدود 110 ملیون دالر بالای سیستم سازی در افغانستان به مصرف رسیده، اما تاکنون استفاده درست از آن صورت نگرفته است.
به گفته روحانی، دیتابیس جدید، به‎هدف مدیریت سفارشات کمیته مبارزه با فساد اداری و قابل دسترس ساختن اطلاعات کارآمد برای مردم در ارتباط به فساد اداری تهیه شده است.
در همین حال، اعضای دیده‌بان شفافیت افغانستان می‌گویند که در سال‌های اخیر، فساد در اداره‌های حکومتی، نه تنها کاهش نیافته، بل افزایش داشته است.
اکرام افضلی؛ رئیس این نهاد گفت که برخوردهای سیاسی با نهادهای مبارزه با فساد اداری سبب شده تا قضایای فساد در نهادهای عدلی و قضایی، پی‌گیری نشود.
از سویی هم زهرا موسوی؛ کمیشنر کمیسیون دسترسی به‌اطلاعات می‌گوید که با ایجاد دیتابیس نظارت و ارزیابی مبارزه علیه فساد اداری، زمینه دسترسی و نظارت عمومی از اطلاعات فراهم شده است.
به گفته وی، این دیتابیس زمینه پاسخ‌گویی اداره‌ها و نشان دادن ضعف این‌اداره‌ها را نیز فراهم کرده است.
این در حالی‌ست که به‌اساس معلومات کمیته مستقل مشترک نظارت و ارزیابی مبارزه علیه فساد اداری، از مجموع 1433 سفارش آنان به 88 نهاد، بیش از 500 سفارش آن پذیرفته شده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA