ads

افزایش تعداد معتادان باعث نگرانی باشنده‌گان شهر کابل شده است

باشنده‌گان پایتخت از افزایش تعداد افراد معتاد به‌مواد مخدر در سطح شهر ابراز نگرانی نموده، می‌گویند که بسیاری از معتادان، باعث آزار و اذیت مردم گردیده و دست به‌سرقت می‌زنند.

نویسنده: لیلا نورانی
12 میزان 1399
افزایش تعداد معتادان باعث نگرانی باشنده‌گان شهر کابل شده است
عکس از شبکه‌های اجتماعی

مریم؛ یک‌تن از باشنده‌گان کابل که چندین بار مورد ازار و اذیت افراد معتاد به‌مواد مخدر قرار گرفته، مسوولان را متهم به سهل انگاری در جمع آوری معتادان می‌کند.
به گفته وی، با آن‌که چندین نهاد در زمینه جمع‌آوری و تداوی معتادان کار می‌کنند اما موفق نبوده‌اند.
در همین حال جاوید که باشنده کارته چهار شهر کابل است، به کلید می‌گوید همه روزه به تعداد معتادان در این منطقه، افزود می‌شود که این خود تهدید برای مردم و نشان دهنده بی‌کفایتی نهادهای ذیربط است.
جاوید در ادامه گفت که این معتادان به محیط زیست نیز ضرر می‌رساند.
با این همه، مسوولان در وزارت صحت عامه، افزایش تعداد معتادان به مواد مخدر در شهر کابل را می‌پذیرند و می‌گویند که ظرفیت این وزارت برای تداوی معتادان بسیار پائین است.
شکور حیدری؛ معاون تخنیکی برنامه ملی کاهش تقاضای مواد مخدر این وزارت به کلید گفت، در پایتخت 20 مرکز تداوی برای معتادان وجود دارد که از این میان بزرگترین مرکز ترک اعتیاد در سطح کشور، سالانه هشت هزار معتاد را تداوی می‌کند.
وی اما می‌گوید، وزارت صحت عامه در همکاری با پنج اداره دیگر، می‌خواهد یک مرکز دوهزار بستر تداوی معتادان را نیز در سال آینده اعمار کند.
افغانستان، یکی از بزرگترین کشورهای تولید کننده مواد مخدر در جهان است که سالانه بیش از پنجاه درصد تریاک و هیروئین جهان، از افغانستان به دست می‌آید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA