ads

شهروندان کابل از کندی روند توزیع تذکره‌های برقی شاکی‌اند

متقاضیان در یکی از مراکز توزیع شناس‌نامه‌ی برقی در شهر کابل می‌گویند، در صورت داشتن پول و یا واسطه، گرفتن تذکره خیلی آسان است و در غیر صورت، باید ماه‌ها انتظاری کشید.

خیرالبنات سادات
8 میزان 1399
شهروندان کابل از کندی روند توزیع تذکره‌های برقی شاکی‌اند

این متقاضیان می‌گویند که تمامی تشکیلات و کارمندان مراکز توزیع شناس‌نامه‌های برقی جدیدالشمول‌اند و مهارت لازم را ندارند تا روند توزیع این شناس‌نامه‌ها را تسریع بخشند.
ختول؛ یک‌تن از کارمندان متقاعد وزارت معارف می‌گوید که از مدت نُه ماه بدین‌سو برای گرفتن  شناس‌نامه‌ی برقی درخواست داده‌است، اما تا کنون موفق به اخذ آن نشده‌است.
وی همچنان افزود، گرفتن شناس‌نامه بالای تمامی متقاعدین و ورثه‌ی شهدا اجباری است، در غیر صورت، حقوق سالانه‌ی بازنشسته‌گی آنان  پرداخت نمی‌شود.
از سوی دیگر، برخی دیگر از متقاضیان، از موجودیت فساد و اخذ رشوه در مراکز توزیع شناس‌نامه‌های برقی شکایت دارند.|
محمد کبیر؛ یک‌تن از شهروندان کابل می‌گوید، کارمندان مراکز توزیع تذکره از مردم درخواست پول می‌کنند و با اخذ رشوه در مدت زمان کم درخواست شان را برای گرفتن تذکره طی مراحل می‌کنند.
با این همه، به تازه‌گی حکومت با ارسال مکتوب به تمامی وزارت‌خانه‌ها و ادارات حکومتی کارمندان را ملزم به اخذ شناس‌نامه‌ی برقی کرده و گفته در غیر آن، حقوق ماهانه‌ی آنان پرداخت نخواهد شد.
رضوان‌الله؛ کارمند وزارت معارف می‌گوید که گرفتن شناس‌نامه‌ی برقی برای تمامی کارمندان دولتی الزامی شده، اداره‌ی احصاییه مرکزی باید تسهیلات لازم را برای آنان فراهم کند.
اما اداره‌ی احصاییه مرکزی می‌گوید که این اداره در قسمت اخذ شناس‌نامه برقی، سهولت‌های لازم را برای کارمندان ادارات دولتی و عموم مردم  فراهم خواهد کرد.
روبینا شهابی؛ سخنگوی احصاییه مرکزی در مصاحبه با کلید می‌گوید که این اداره در حال گسترش مراکز توزیع شناس‌نامه‌ی برقی در کشور است و در حال حاضر، در تمامی ولایات کشور، نماینده‌گی فعال دارد.
وی افزود که احصاییه مرکزی، تیم‌های سیارش را به هر وزارت‌خانه می‌فرستد و سهولت اخذ شناس‌نامه را به کارمندان میسر می‌سازد.
گفتنی‌ست که روند توزیع شناس‌نامه‌ی برقی طی یک فرمان تقنینی رییس جمهور در 13 ثور 1397 عملا آغاز شد. در کنار زد و بندهای سیاسی در این روند، نبود امکانات و کمبود کارمندان مسلکی سبب شده که تا کنون تنها به یک میلیون شهروند کشور توزیع شود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA