ads

دروس حضوری صنوف اول الی دهم مکاتب دولتی آغاز می‌گردد

نوریه نزهت؛ سخنگوی وزارت معارف به روز سه شنبه در صحبت با کلید گفت، به اساس فیصله‌ی کابینه جمهوری اسلامی افغانستان و به درخواست وزارت معارف و صحت عامه، قراراست درس‌های حضوری در مکاتب دولتی از صنوف باقی‌مانده (اول الی دهم) به تاریخ دوازهم ماه میزان با حفظ نکات صحی آغاز گردد.

مقدس هاشمی
8 میزان 1399
دروس حضوری صنوف اول الی دهم مکاتب دولتی آغاز می‌گردد
عکس از شبکه های اجتماعی

در همین حال، وزارت صحت عامه می‌گوید که خطر همه‌گیری ویروس کرونا کاهش یافته وهیچ مانعی برای تعطیل‌ماندن مکاتب وجود ندارد.
احمدجواد عثمانی؛ سرپرست وزارت صحت عامه با اشاره به سروی که این وزارت انجام داده‌است به کلید گفت، این وزارت 550 نمونه‌ی ویروس کرونا را در مکاتب و پوهنتون‌ها انجام داده‌است که چهار فیصد از این نمونه مثبت بوده‌است که نشان می‌دهد، همه‌گیری ویروس کرونا در میان متعلیمن و محصلین کم‌تربوده‌است.
عثمانی می‌گوید این وزارت طرزالعمل صحی را با وزارت معارف در میان گذاشته که با عملی‌نمودن آن، جلو همه‌گیری ویروس کرونا گرفته خواهد شد.
با این حال وزارت معارف می‌گوید، این وزارت تلاش دارد تا طرزالعمل صحی وزارت صحت عامه را در همه مکاتب به گونه‌ی یک‌سان عملی نماید.
نوریه نزهت؛ سخنگوی وزارت معارف می‌گوید، حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و استفاده از مواد شوینده در مکاتب، از نکات اساسی این طرزالعمل می‌باشد.
وی اما همکاری خانواده‌های متعلمین را در حفظ نکات صحی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در میان متعلمین مهم خوانده، خواستار همکاری همه‌جانبه‌ی این خانواده‌ها شد.
پس از همه‌گیری ویروس کرونا در کشور، مکاتب دولتی و خصوصی نزدیک به شش ماه در مرکز و ولایات تعطیل بود.
پس از نزدیک به شش ماه دروس در کاتب دولتی در مرکز و ولایت از صنف اول الی دوازدهم آغاز می‌گردد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA