ads

دست‌فروشان مزارشریف، پولیس و کارمندان شاروالی را متهم به اخاذی کرده‌اند

شماری از دست‌فروشان شهر مزارشریف، به روز چهارشنبه، دست به اعتراض زده و ادعا دارند که سربازان حوزه‌های امنیتی و کارمندان ناحیه‌ها از آنان پول اخاذی می‌کنند.

جواد نبی‌زاده
3 میزان 1399
دست‌فروشان مزارشریف، پولیس و کارمندان شاروالی را متهم به اخاذی کرده‌اند

این اعتراض‌کننده‌گان می‌گویند، روزانه هر دست‌فروش نظر به موقعیت از 50 تا 500 افغانی به این افراد پول می‌پردازند تا اجازه‌ی فعالیت به آنان داده شود.
عصمت الله؛ یک‌تن از دست‌فروشان شمال روضه مبارک به کلید می‌گوید، بارها به دلیل نپرداختن پول از سوی سربازان حوزه‌ی دوم امنیتی مورد لت‌وکوب قرار گرفته و اموال‌اش را در جوی‌ها انداخته‌اند.
در همین حال محمد اسماعیل؛ یکی دیگر از دست‌فروشان ادعا دارد که چندی قبل، شاروالی مزارشریف، در کنار سرک برای آنان سایه‌بان ساخته و در حدود 4.5 میلیون افغانی از آنان پول دریافت نموده‌است.
وی می‌گوید، پس از مدتی سربازان حوزه‌ی امنیتی، این سایه‌بان‌ها را تخریب نموده و به آنان اجازه‌ی فعالیت را نمی‌دهند.
با این حال عادل شاه عادل؛ سخنگوی پولیس بلخ این مشکلات دست‌فروشان را پذیرفته می‌گوید، شکایت‌های مکرر در این زمینه به قومندانی امنیه بلخ رسیده و سرپرست وزارت داخله کشور روی همین مشکلات شش آمر حوزه‌ی امنیتی را برطرف و به‌جای آنان افراد جدید را معرفی نموده‌است.
از سویی هم، منیر احمد فرهاد؛ سخنگوی والی بلخ در پیوند به جمع‌آوری و پاک‌کاری جاده‌های داخل شهر از دست‌فروشان تاکید نموده می‌گوید، شکایت‌های مکرر باشنده‌گان شهر مزارشریف به مقام ولایت بلخ رسیده و خواسته شده است که این جاده‌ها و پیاده‌روها از دست‌فروشان پاک‌کاری گردد.
دست‌فروشان شهر مزارشریف می‌گویند، بارها غرفه و سایه‌بان‌ها از سوی افراد زورمند و مقام‌های حکومتی بالای دست‌فروشان به فروش رسانده شده، اما پس از مدتی، گروه دیگری آمده مانع فعالیت آنان در داخل شهر گردیده‌است.

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA