ads

ولسی جرگه از کندی روند گفت‌وگوهای صلح انتقاد می‌کند

شماری از نماینده‌گان مردم در ولسی جرگه می‌گویند، با آن‌که نزدیک به دوهفته از جلسه‌ی افتتاحیه مذاکرات بین‌الافغانی در دوحه می‌گذرد، اما تا کنون گروه‌های تماس هیئت حکومت و طالبان نتوانسته‌اند روی طرزالعمل و اصول آغاز مذاکرات به توافق برسند.

خیرالبنات سادات
2 میزان 1399
ولسی جرگه از کندی روند گفت‌وگوهای صلح انتقاد می‌کند

این نماینده‌گان مردم می‌گویند، با شروع این مذاکرات در دوحه، انتظار می‌رفت تا خشونت2ها به گونه‌ی چشم‌گیری کاهش یابد، اما نه تنها که تغییری در موضع طالبان نیامده بل جنگ‌ها بیش‌تر از پیش شدت یافته‌است.
خان آغا رضایی؛ رییس کمسیون امنیت داخلی و نماینده‌ی مردم کابل در ولسی جرگه می‌گوید، طالبان برای این‌که در مذاکرات دست بالا داشته و بیش‌تر امتیازگیری کنند، خشونت‌ها را افزایش داده‌اند.
از سویی هم، نظیفه ذکی؛ یکی از اعضای این مجلس می‌گوید، همزمان با افتتاح رسمی مذاکرات در دوحه، روزانه به طور میان‌گین، 100 تن از نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در نتیجه‌ی حملات طالبان کشته می‌شوند.
خانم ذکی افزود، طالبان در دوحه وقت‌کشی می‌کنند و اراده‌یی به صلح ندارند.
با این حال، سید احمد سیلاب؛ نماینده‌ی مردم قندهار در مجلس می‌گوید، گفت‌وگوها در پشت درهای بسته صورت می‌گیرد، مردم و نماینده‌گان مردم نمی‌دانند که در پروسه‌ی صلح چه‌ می‌گذرد.
با این همه، سیمین بارکزی؛ عضو ولسی جرگه می‌گوید، قربانی اصلی جنگ مردم افغانستان است و نباید از آن‌چه در دوحه می‌گذرد، مردم بی‌خبر باشند.
خانم بارکزی افزود که جایگاه مردم افغانستان باید در این گفت‌وگوها مشخص شود.
این واکنش‌ها در حالی مطرح می‌شود که از سه روز بدین‌سو هیئت‌های تماس حکومت افغانستان و طالبان، به دلیل موجودیت برخی اختلاف‌ها روی اصول و طرزالعمل مذاکرات با هم نشست نداشته‌اند و قرار است امروز هیئت‌های تماس دو طرف با هم نشست داشته و روی موارد اختلافی رایزنی کنند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA