ads

صرافان شهر مزارشریف، به رسم اعتراض مارکیت کفایت را مسدود نمودند

پس از ربوده‌شدن رییس اتحادیه صرافان بلخ و افزایش آدم‌ربایی‌ها در این ولایت، اتحادیه صرافان این ولایت دست به اعتراض زده‌ و بازار صرافان بلخ را تعطیل کردند.

جواد نبی زاده
2 میزان 1399
صرافان شهر مزارشریف، به رسم اعتراض مارکیت کفایت را مسدود نمودند

اتحادیه صرافان بلخ به رسم اعتراض بازار صرافی این ولایت را بسته‌اند و تا روشن‌شدن سرنوشت رییس این اتحادیه، آنان به اعتراض شان ادامه خواهند داد.
حاجی عبدالقیوم؛ رییس اتحادیه صرافان بلخ صبح روز سه‌شنبه؛ هنگامی‌که برای ادای نماز بامداد به مسجد می‌رفت، از سوی تفنگ‌داران ناشناس ربوده شده‌است.
جمشید؛ پسر عبدالقیوم به کلید گفت، پدرش هنگامی که به سوی مسجد برای ادای نماز می‌رفت توسط افراد ناشناس ربوده شده‌است.
در همین حال معترضان می‌گویند، در جریان دو هفته‌ی اخیر، این سومین صراف است که از ولایت بلخ ربوده می‌شود و حکومت محلی بلخ تا کنون هیچ اقدامی برای رهایی آنان انجام نداده و در مقابل آدم‌ربایان خاموشی اختیار کرده‌است.
چندی قبل سرپرست وزارت داخله طی سفرش در بلخ، آمران 6 حوزه امنیتی بلخ را به دلیل کم‌کاری برکنار نمود، اما افضل حدید؛ ریس شورای ولایتی بلخ گفت، تغییر و تبدیل نمی‌تواند وضیعت امنیتی این ولایت را بهتر سازد.
از سویی هم، منیر احمد فرهاد؛ سخنگوی مقام ولایت بلخ گفت، تحقیقات نهادهای کشفی آغاز شده و تا کنون هیچ سرنخی از او و اختطاف‌چیان به دست نامده‌است.
این در حالی‌ست که یک ماه قبل نیز تاجران و صرافان مارکیت کفایت شهر مزارشریف، دست به اعتراض زده و از مقام های امنیتی بلخ خواستند که هرچه عاجل برای تامین امنیت آنان اقدام نموده و جلو سرقت و آدم‌ربایی‌ها را از این ساحه بگیرند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA