ads

سالانه، 500 هزار کارگر در بازار عرضه می‌شود

مسوولان اتحادیه کارگران از بیکاری، فقر، عدم مصئونیت شغلی و نداشتین بیمه‌ی کاری و تقاعد شکایت نموده می‌گویند که در طی 6 ماه گذشته، صدها هزار کارگر از کار بی‌کار شده‌است.

اسحق اکرمی
2 میزان 1399
سالانه، 500 هزار کارگر در بازار عرضه می‌شود

معروف قادری؛ رییس اتحادیه ملی کارگران افغانستان، در گفتمان پایدار اقتصادی که از سوی نهاد FES در مرکز بامیان دایر شده بود، می‌گوید که سالانه 500 هزار نفر در جمع کارگران اضافه می‌شود، اما مصئونیت شغلی و بیمه ندارند که یکی از مشکلات جدی قشر آسیب‌پذیر جامعه می‌باشد.
به اساس سروی‌هایی که از سوی مرکز آمار افغانستان به نشر رسیده، بیش از 60 درصد باشنده‌های کشور، زیرخط فقر زنده‌گی می‌کنند و این آمار در حال افزایش است.
از سویی هم، باشنده‌های بامیان می‌گویند که شیوع ویروس کرونا به اقتصاد آنان ضربه وارد کرده و شماری از خانواده‌ها، یک وقت نان چرب استفاده کرده نمی‌توانند.
جوانان از حکومت خواستار مصئونیت شغلی و بیمه‌ی کاری‌اند.
با این حال، مسوولان محلی بامیان می‌پذیرند که در این ولایت نیز هزاران نفر از کار بی‌کار شده و آنان نیاز به کمک و همکاری دارند.
محمد علی سیغانی؛ رییس کار و امور اجتماعی ولایت بامیان می‌گوید که آنان در جریان کار، 210 نفر را در برنامه‌ی انکشاف مهارت‌ها، جذب کرده‌اند، تا از بی‌کاری نجات یابند.
در افغانستان، معادن مختلف وجود دارد و با استخراج این معادن، هزاران نفر صاحب کار می‌شوند و از فقر و بی‌کاری نجات پیدا می‌کنند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA