ads

شهروندان کشور خواهان برقراری آتش‌بس شده‌اند

هرچند حدود ده‌روز از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی در قطر می‌گذرد؛ اما هیئت‌های دولت افغانستان و گروه طالبان، تاهنوز نتوانسته‌اند روی اجندای این مذاکرات، به توافق برسند.

مقدس هاشمی
1 میزان 1399
شهروندان کشور خواهان برقراری آتش‌بس شده‌اند

شهروندان کشور در حالی به استقبال از روز جهانی صلح می‌روند که هنوزهم درگیری‌ها در نقاط مختلف افغانستان، با شدت جریان دارد.
آنان می‌خواهند که همزمان با مذاکرات صلح، آتش‌بس در کشور، برقرار شود.
نورالله فرهمند؛ کارمند یکی از نهادهای بین‌المللی در کابل، در صحبت با کلید، ضمن خوش‌بینی نسبت به آغاز مذاکرات صلح گفت، مردم از جنگ و خون‌ریزی خسته شده و خواهان صلح‌اند.
وی از گروه طالبان خواست که برای جلوگیری از کشتن افراد بی‌گناه، با اعلام آتش‌بس موافقت کنند.
در همین حال ذبیح‌الله فرهنگ؛ سخنگوی کمیسیون مستقل حقوق بشر که در برنامه تجلیل از 21 سپتمبر روز جهانی صلح صحبت می‌کرد، گفت که از سال 2009 الی 2019 میلادی، 86 هزار و 823 افغان، در جریان درگیری‌ها کشته شده‌اند.
از سویی هم، نماینده‌گان مردم در ولسی جرگه، از طرف‌های مذاکره‌کننده می‌خواهند که روی آتش‌بس و کاهش خشونت‌ها، توافق نمایند.
انیسه عمرانی؛ نماینده مردم ولایت ننگرهار در ولسی جرگه، ضمن تاکید روی تامین آتش‌بس، از حکومت می‌خواهد تا گفت‌و‌گوهای صلح را بدون مداخله کشورهای خارجی، به پیش ببرد.
این در حالی‌ست که زلمی خلیلزاد؛ نماینده خاص وزارت امور خارجه امریکا برای صلح افغانستان می‌گوید، با توجه به آغاز مذاکرات صلح، ضروری است تا تمام طرف‌ها، خشونت را به ‌طور قابل ملاحظه، کاهش دهند.
خلیلزاد در تویترش نگاشته که در چند روز اخیر، خشونت‌ها در افغانستان، به‌گونه واضح افزایش یافته‌است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA