ads

تمامی اسناد نامزدوزرا به کمیسیون‌های ولسی جرگه فرستاده شده‌اند

مسوولان وزارت دولت در امور پارلمانی می‌گویند که ریاست جمهوری و شورای عالی مصالحه ملی، 20 تن از نامزدوزرای شان را برای گرفتن رای اعتماد از ولسی جرگه به این وزارت معرفی کرده‌اند.

خیرالبنات سادات
30 سنبله 1399
تمامی اسناد نامزدوزرا به کمیسیون‌های ولسی جرگه فرستاده شده‌اند

به گفته‌ی این مسوولان، اسناد و دوسیه‌های این نامزدوزرا از سوی کمیسیون‌های ولسی جرگه بررسی و پس از اتمام بررسی‌ها، در جلسه‌ی عمومی این مجلس به رای‌گیری گذاشته می‌شوند.
سید علی اکبر کاظمی؛ معین امور پارلمانی وزارت دولت در امور پارلمانی می‌گوید که اسناد نامزدوزیران در کمیسیون‌های ولسی جرگه تحت بررسی قرار داشته و به‌زودی نهایی خواهند شد.
از سویی هم، لیلما ولی حکمی؛ منشی کمیسیون تحصیلات عالی، ارشاد و حج و اوقاف ولسی جرگه می‌گوید که اسناد و دوسیه‌های تمامی نامزدوزرا به این کمیسیون مواصلت کرده و زیر بررسی است.
وی همچنان افزود که اسناد برخی از این نامزدوزرا تکمیل نیست، ولی تا پایان این هفته بررسی دوسیه‌های آنان به اتمام خواهد رسید.
با این همه واقف حکیمی؛ نماینده مردم بدخشان در ولسی جرگه می‌گوید که فرهنگ سرپرستی در ادارات حکومت عامل تمامی بی‌بند و باری‌ها، کم‌کاری‌ها و زمینه‌ساز فساد در دستگاه حکومت است و هرچه‌زودتر باید به این فرهنگ پایان داده شود.
این در حالی‌ست که نزدیک به پنج ماه از امضای موافقت‌نامه سیاسی میان ارگ و سپیدار می‌گذرد، اما تا کنون کابینه‌ی جدید غرض گرفتن رای اعتماد به ولسی جرگه معرفی نشده‌است.
در سال‌های گذشته، معرفی نامزدوزرا به ولسی جرگه برای اخذ رای اعتماد، همواره با انجام معاملات پشت پرده همراه بوده و این امر نگرانی‌ها را در پیوند به طولانی‌شدن سرپرستی در وزارت‌خانه‌ها به همراه دارد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA