ads

عامل لت‌وکوب دو زن در شهر کابل، از سوی وزارت امور داخله احضار گردید

وزارت امور داخله می‌گوید، شخصی‌که دو زن را در مربوطات شهر کابل، مورد لت‌وکوب قرار داده بود، شناسایی شده است.

نویسنده: لیلا نورانی
29 سنبله 1399
عامل لت‌وکوب دو زن در شهر کابل، از سوی وزارت امور داخله احضار گردید

در حدود دو روز گذشته، ویدیویی در شبکه های اجتماعی دست به دست میشود که در آن دو زن، توسط یک مرد مورد لت‌وکوب قرار می‌گیرند.
وزارت امور داخله می‌گوید که پس از بررسی‌ها،عامل اصلی این خشونت شناسایی و برای تحقیقات، احضار گردیده است.
طارق آرین؛ سخنگوی این وزارت به کلید گفت، دو تن از منسوبان پولیس که در ساحه حضور داشتند نیز احضار گردیده و تحقیقات از آنان جریان دارد.
وی اما می‌گوید که نتیجه نهایی تحقیقات، بعدا با مردم شریک خواهد شد.
در همین حال برخی از فعالان حقوق زن، با ابراز نگرانی از افزایش خشونت‌ها علیه زنان در کشور، به‌خصوص کابل می‌گویند که این خشونت‌ها، هویت و فعالیت زنان را صدمه می‌زند.
نگینه یاری؛ فعال حقوق زن، با اشاره به لت‌وکوب دو زن توسط یک مرد در شهر کابل می‌گوید که این‌گونه خشونت‌ها، در گذشته نیز اتفاق افتاده است.
اما به گفته وی، این خشونت‌ها تا کنون، از سوی نهادهای عدلی و قضایی، مورد بررسی قرار نگرفته که به‎همین دلیل، زنان نسبت به این نهادها بی‌باور شده‌اند.
با این حال امان دروازی؛ یک‌تن از فعالان مدنی، با ابراز نگرانی نسبت به‌وضعیت امنیتی شهر کابل می‌گوید که ادامه این وضعیت، باعث می‌شود تا زنان نتوانند، با فکر آرام گشت‌وگزار کنند.
هرچند وزارت امور داخله، در مورد فردی‌که در پیوند به لت‌وکوب دو زن، احضار گردیده، معلومات بیشتر نداده، اما کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گویند، وی منسوب امنیتی است که حین عبور کاروان موترهای امرالله صالح؛ معاون اول ریاست جمهوری، با این دو زن برخورد فیزیکی کرده است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA