ads

ریاست شهرسازی هرات از آغاز کار چهارچوب توسعه استراتیژیک خبر می‌دهد

ریاست شهرسازی و اراضی ولایت هرات ازآغاز کار عملی چهارچوب توسعه استراتیژیک یا اس دی اف در آینده نزدیک دراین ولایت خبر می‌دهد.

مهرو سروری
27 سنبله 1399
ریاست شهرسازی هرات از آغاز کار چهارچوب توسعه استراتیژیک خبر می‌دهد
عکس از شبکه‌های اجتماعی

فریدون سروری؛ رییس شهرسازی و اراضی ولایت هرات می‌گوید، براساس پیشنهاد بانک جهانی برای تطبیق چهارچوب توسعه استراتیژیک برای کابل رییس جمهور فرمان تطبیق این پلان را برای پنج شهر بزرگ کشوراز جمله هرات نیز صادر کرده‌است.
اقای سروری می‌افزاید، این چهارچوب استراتیژیک تمام حوزه‌های یک شهر را از بهبود خدمات ترانسپورت شهری، پارکینگ، مراکز تجارتی، ساحات سبز تا انکشاف متوازن شهری در بر خواهد گرفت.
به گفته‌ی وی، این پلان در مدت ۲۰ سال و به هزینه ۹۰۰ میلیون افغانی تطبیق خواهد گردید، که بانک جهانی در مرحله اول ۲۰ میلیون دالر کمک خواهد کرد.
رییس شهرسازی و اراضی ولایت هرات گفت، در چهارچوب استراتیژيک توسعه شهری یا اس دی اف، اداره تخلفات ساختمانی ایجاد خواهد گردید تا از ساخت‌وسازهای خودسر نیز جلوگیری نماید.
فریدون سروری، عدم همکاری مردم را عمد‌ه‌ترین چالش فراراه فعالیت تطبیق برنامه‌های این اداره عنوان نمود.
در همین حال انجنیر محمد نور شیدا می‌گوید، تطبیق بهتر یک پلان نیاز به نظارت کافی اداره مربوطه را طلب می‌کند.
با این حال، غلام حضرت مشفق؛ شاروال هرات می‌گوید، چهارچوب انکشاف استراتیژیک از سوی این اداره در پنج بخش اقتصادی، اجتماعی، زراعتی، ابده‌های تاریخی و حکومت‌داری تهیه گردیده که تا ۵۰ سال آینده این ولایت جواب‌گو خواهد بود.
آقای مشفق تاکید دارد که قرار است برای تطبیق این پلان یک تشکیل خاص نیز در نظر گرفته شود.
گفتنی‌ست که از ماسترپلانی که از دوسال بدین‌سو در ولایت هرات روی آن کار صورت گرفته، به حیث سند کمک‌کننده نیز در تطبیق چهارچوب انکشاف استراتیژیک استفاده خواهد شد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA