ads

اسدالله خالد: طالبان برای امتیازگیری، خون افغان‌ها را می‌ریزند

اسدالله خالد؛ سرپرست وزارت دفاع ملی که روز پنج‌شنبه در مراسم تسلیم‌دهی چهار فروند طیاره‌ی جنگی «ای 29 سوپر توکانو» از سوی ایالات متحده امریکا به قوای هوایی افغان سخن می‌زد، از گفت‌وگوهای صلح در دوحه استقبال کرده می‌گوید، کسانی‌که در فکر فروپاشی اردوی افغانستان‌اند و می‌خواهند به فرمایش کشورهای بیرونی، اردوی افغانستان را نابود کنند، نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان هرگز به آنان اجازه نخواهد داد.

خیرالبنات سادات
27 سنبله 1399
اسدالله خالد: طالبان برای امتیازگیری، خون افغان‌ها را می‌ریزند

سرپرست وزارت دفاع ملی گفت که اکنون نیروهای دفاعی و امنیتی افغان توانایی و ظرفیت آن را دارند تا از وجب وجب خاک افغانستان دفاع کنند.
آقای خالد همچنان افزود، نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان اجازه نخواهند داد تا به دست‌آوردهای 18 سال گذشته در گفت‌وگوهای صلح معامله شود.
وی در ادامه گفت، دیگر زمان آن گذشته است که زنان و دختران افغان در بازارها و خیابان‌ها شلاق بخورند.
از سوی دیگر، فهیم رامین؛ قوماندان قوای هوایی افغانستان، ضمن قدردانی از حمایت‌های دوام‌دار ناتو و آمریکا در بخش تعلیم، تجهیز و تمویل قوای هوایی افغان گفت که در حال حاضر قوای هوایی افغان توانایی آن را دارد که تمامی عملیات‌ها را به گونه‌ی مستقلانه سوق و اداره و مدیریت کند.
با این همه، دگرجنرال ریدریک؛ قوماندان سیستیکا می‌گوید که از سال 2001 میلادی بدین‌سو، افغانستان در خط مقدم تلاش‌های ناتو برای مبارزه با تروریزم بین‌المللی قرار داشته تا این کشور به لانه‌ی امن تروریزم مبدل نشود.
گفتنی‌ست که ایالات متحده آمریکا از سال 2016 بدین‌سو، 18 فروند طیاره‌ی جنگی «ای 29 سوپر توکانو» به قوای هوایی افغانستان مساعدت نموده و تا ماه نوامبر سال آینده‌ی میلادی این رقم به 24 فروند افزایش خواهد یافت.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA