ads

مجلس سنا: تیم مذاکرات‌کننده حکومت ظرفیت لازم ندارد

شماری از اعضای مجلس سنا می‌گویند، با توجه به وضعیت کنونی، سرنوشت جمعیت 35 میلیونی افغانستان به تصامیم این هیئت رقم خواهد خورد.

خیرالبنات سادات
23 سنبله 1399
مجلس سنا: تیم مذاکرات‌کننده حکومت ظرفیت لازم ندارد

این سناتوران می‌گویند که تیم مذاکراتی حکومت افغانستان به اساس مصلحت‌های سیاسی و قومی شکل گرفته که توانایی و قابلیت لازم را برای پیش‌برد گفت‌وگوهای صلح با طالبان ندارند.
محمد رحیم حسن‌یار؛ سناتور انتخابی ولایت غزنی می‌گوید، تیم مذاکراتی حکومت افغانستان با یک دیدگاه ملی و اجندای واحد باید وارد مذاکرات شود.
به گفته‌ی وی، با تاسف شماری از اعضای این تیمف دیدگاه‌های سلیقه‌یی و خانواده‌گی دارند که قطعاً به سود کشور نیست.
از سویی هم، رحمت‌الله اچکزی؛ سناتور مردم قندهار در مجلس سنا می‌گوید، افرادی باید در ترکیب تیم مذاکراتی حکومت می‌بود که توانایی تحلیل دقیق از اوضاع کلی کشور را می‌داشت.
به گفته‌ی او، تعدادی از اعضای این تیم به اساس روابط و مصلحت‌های سیاسی انتخاب شده و توانایی گفت‌وگوی مستقیم با گروه طالبان را ندارند.
با این حال، امان‌الله عظیمی؛ عضو مجلس سنا خواستار تغییر در تیم مذاکراتی شده و می‌گوید که ترکیب کنونی این تیم نمی‌تواند، خواسته‌های برحق مردم افغانستان را روی میز مذاکره با طالبان مطرح کند.
با این همه، محمدعلم ایزدیار؛ معاون اول مجلس سنا، مذاکرات پیش رو را یک فرصت تاریخی برای مردم افغاانستان دانسته می‌گوید که از این فرصت باید استفاده‌ی بهینه صورت گیرد.
این در حالی‌ست که تغییر در ترکیب تیم مذاکراتی حکومت افغانستان، از خواست‌های اساسی نماینده‌گان مردم در لویه جرگه مشورتی صلح نیز بود.
اما دیده می‌شود که حکومت به خواست نماینده‌گان مردم در لویه جرگه مشورتی صلح تمکین و اعتنایی نکرده‌است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA