ads

نشستی زیر نام میکانیزم افغانستان برای صلح همه‌شمول در کابل برگزار شد

شماری از نهادهای مدنی و رسانه‌یی، نشستی را زیر نام میکانیزم افغانستان برای صلح همه‌شمول در کابل برگزار کردند.

خیرالبنات سادات
20 سنبله 1399
نشستی زیر نام میکانیزم افغانستان برای صلح همه‌شمول در کابل برگزار شد

در این نشست که بیش‌تر از 500 تن از نماینده‌گان نهادهای رسانه‌یی و مدنی از 34 ولایت کشور حضور داشتند، خواست‌ها و نظریات شان را با صدور یک قطع‌نامه در پیوند به پروسه‌ی صلح در کشور ابراز نمودند.
آنان از طرفین مذاکره‌کننده خواستند تا برای دستیابی به یک صلح پایدار در کشور، این خواست‌ها و نظریات در تمامی مراحل پروسه صلح مدنظر گرفته شوند.
مجیب خلوتگر؛ رییس اجرایی نهاد حمایت از رسانه‌های آزاد افغانستان و یک‌تن از برگزار‌کننده‌گان این نشست می‌گوید که هدف از راه‌اندازی این برنامه، انعکاس صدای مردم در پروسه صلح است؛ زیرا بدون توجه به خواسته‌های مردم دستیابی به یک صلح پایدار در کشور ناممکن خواهد بود.
از سوی دیگر، روشن مشعل؛ مسوول بخش دادخواهی شبکه زنان افغان می‌گوید، حراست از دست‌آوردهای هژده‌سال پسین، رعایت ارزش‌های حقوق بشری، حفظ قانون اساسی، حق دسترسی و گردش اطلاعات و تضمین حقوق و جایگاه زنان در مذاکرات صلح، از خواسته‌های اصلی و اساسی اشتراک‌کننده‌گان این نشست است.
با این همه، شهلا فرید؛ استاد پوهنتون کابل می‌گوید که یکی از خواسته‌های اصلی و اساسی نهادهای مدنی و رسانه‌یی از طرفین مذاکره‌کننده، اعلام آتش‌بس دایمی در کشور است.
خانم فرید افزود، نهادهای جامعه مدنی در تلاش‌اند تا تمامی خواسته‌های برحق مردم افغانستان را از این آدرس، روی میز مذاکره بکشانند.
گفتنی‌ست که نماینده‌گان جامعه مدنی و رسانه‌ها از سیاسیون داخل نظام خواستند تا با توجه به وضعیت کنونی در کشور، از طریق رسانه‌ها دیدگاهایی را مطرح نکنند که سبب تضعیف و تاخیر روند صلح در کشور شود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA