ads

شماری از استادان مکاتب می‌گویند که نکات صحی در مکاتب جدی گرفته نشده‌است

هرچند مسوولان وزارت‌های صحت عامه و معارف می‌گویند که از شروع دروس مکاتب تاکنون، هیچ مورد مثبت ویروس کرونا در میان شاگردان و استادان ثبت نشده، اما شماری از استادان مکاتب ادعا می‌کنند که نکات صحی در مکاتب جدی گرفته نشده و تاکنون چند مورد مثبت به ویروس کرونا در میان استادان و شاگردان ثبت شده‌است.

محمد فصیح متوکل
19 سنبله 1399
شماری از استادان مکاتب می‌گویند که نکات صحی در مکاتب جدی گرفته نشده‌است
عکس از شبکه های اجتماعی

زهره؛ استاد یکی از مکتب‌های پایتخت، با انتقاد تند از کم‌توجهی مسوولان در امور مکاتب، می‌گوید که نکات صحی از شروع دروس تاکنون، در مکاتب جدی گرفته نمی‌شود.
به گفته‌ی وی، یکی دوتن از شاگردان لیسه آنان پس از ده روز حضور در صنف درسی از سوی استادان تشخیص شده که به ویروس کرونا مبتلااند.
به گفته‌ی وی، وزارت صحت و رهبری وزارت معارف باید در این مورد تجدید نظر کنند.
اما وزارت صحت عامه می‌گوید که کمیته مشترک میان وزارت‌های صحت عامه، تحصیلات عالی و معارف برای نظارت از مکاتب و پوهنتون‌ها ایجاد شده و تاکنون هیچ مورد مشکوک برای آنان اطلاع داده نشده‌است.
داکتراکمل سمسور؛ سخنگوی وزارت صحت عامه می‌گوید که آوازه‌ها و خبرها در مکاتب در رابطه به موارد مثبت ویروس کرونا نادرست بوده و تاکنون هیچ مورد مشکوک برای آنان اطلاع داده نشده‌است.
با این حال، وزارت معارف می‌گوید که آن‌عده از شاگردان و معلمان که علایم کرونا در وجود شان مشاهده شود، در هماهنگی با وزارت صحت تست می‌شوند.
هرچند نوریه نضهت؛ سخنگوی وزارت معارف، سهل‌انگاری در پوشیدن ماسک از سوی دانش‌آموزان را می‌پذیرد، اما می‌گوید که تاکنون علایم مثبت در میان معلمان و دانش‌آموزان ثبت نشده و در صورت شناسایی به قرنطین خانه‌گی سوق داده خواهند شد.
نپوشیدن ماسک، عدم موجودیت تپ سنج‌ها و مراعات‌نکردن فاصله‌های اجتماعی در مکاتب و پوهنتون‌ها؛ از مواردی است که تاکنون به‌صورت جدی به آن توجه نمی‌شود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA