ads

امرالله صالح بر حفظ ارزش‌های مردم افغانستان در مذاکرات صلح تاکید کرد

معاون اول ریاست جمهوری می گوید، دولت افغانستان با حفظ ارزش‌های که مردم با ریختاندن خون خود به‌دست آورده‌اند، وارد گفتگوهای بین الافغانی خواهد شد.

نویسنده: بهشته محمدی
18 سنبله 1399
امرالله صالح بر حفظ ارزش‌های مردم افغانستان در مذاکرات صلح تاکید کرد

امراالله صالح، امروز سه‌شنبه (18 سنبله) در مراسم یاد بود از نزدهمین سالروز ترور احمدشاه مسعود؛ قهرمان ملی کشور گفت که موقف حکومت در دفاع از ارزش‌های مردم در برابر طالبان تغییر نمی‌کند.
مذاکره با گروه طالبان، به‌معنای تسلیم شدن به خواسته‌های این گروه و گذشتن از ارزش‌های مردم افغانستان نیست.
صالح تاکید می‌کند که حکومت در مذاکرات بین‎الافغانی، با قاطعیت از آرمان‌های احمد شاه مسعود و مردم افغانستان دفاع خواهد کرد.
در همین حال عبدالله عبدالله؛ رئیس شواری عالی مصالحه ملی، در جریان سخنرانی در این مراسم، بدون مشخص ساختن تاریخ دقیق گفت که مذاکرات بین‎الافغانی، به‌زودی آغاز خواهد شد.
عبدالله گفت که دشمنی با گروه طالبان باید به‌پایان برسد.
از سویی هم، محمد کریم خلیلی؛ رئیس پیشین شورای عالی صلح می‌گوید که صلح خواست مردم افغانستان است.
خلیلی گفت که کشورهای خارجی، باید به این خواست مردم افغانستان احترام گذاشته و موانع سد راه پروسه صلح، ایجاد نکنند.
با این حال، فوزیه کوفی؛ عضو هیئت مذاکره کننده صلح حکومت که در مراسم یادبود از نزدهمین سالروز ترور احمدشاه مسعود صحبت می‌کرد، خطاب به گروه طالبان گفت که به خواست صلح طلبانه مردم افغانستان، پاسخ مثبت دهد.
این درحالیست که حکومت افغانستان می‌گوید، با رهایی چهارصد زندانی باقی‌مانده گروه طالبان، تمام موانع از راه آغاز مذاکرات بین‎الافغانی، برداشته شده است.
اما گروه طالبان می‌گوید که شماری از زندانیان این گروه، هنوزهم رها نشده‌اند و با آزادی آنان، مذاکرات بین‌‎الافغانی آغاز خواهد شد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA