ads

باشنده‌گان ناحیه پانزدهم: با عملی‌شدن میثاق امنیتی، اوضاع بهبود یافته است

هرچند پس از اعلام طرح میثاق امنیتی از سوی حکومت افغانستان، انتقادهایی از سوی مردم مبنی بر ترورهای هدف‌مندانه و بالاگرفتن جرایم جنایی صورت گرفه‌است، اما شهروندان ناحیه پانزدهم شهر کابل در یک گردهمایی حمایت شان را از برنامه‌ی میثاق امنیتی اعلام نموده و عملی‌شدن آن را موثر خوانده‌اند.

مقدس هاشمی
12 سنبله 1399
باشنده‌گان ناحیه پانزدهم: با عملی‌شدن میثاق امنیتی، اوضاع بهبود یافته است
عکس از شکبه‌های اجتماعی

اسدالله کوهستانی؛ رییس وکلای ناحیه پانزدهم شهر کابل، به روز چهارشنبه در نشست خبری ضمن حمایت از طرح میثاق امنیتی می‌گوید، با عملی‌شدن این طرح، جرایم جنایی در این ناحیه کاهش یافته‌‌است.
آرین فیضی؛ رییس تحقیقات جنایی کابل که در این نشست نیز حضور داشت، با اشاره به طرح میثاق امنیتی گفت، با عملی‌نمودن این طرح، توانسته‌اند جلو تهدیدات امنیتی در این ناحیه را بگیرند.
وی، از مردم می‌خواهد تا در امر تامین امنیت با نهادهای امنیتی همکاری نمایند و تاکید می‌کند که بدون همکاری مردم تامین امنیت ناممکن است.
اما آگاهان امور نظامی، عملی‌شدن طرح میثاق امنیتی را موثر نمی‌دانند.
صادق شینواری؛ تحلیل‌گر مسایل نظامی در صحبت با کلید، ضمن انتقاد از عملی‌نشدن این طرح می‌گوید، در حدود دوماه که از روی دست گرفتن این طرح می‌گذرد، اما هیچ‌گونه تغییر مثبت در اوضاع امنیتی رونما نگردیده و گراف جرایم جنایی و سرقت‌های مسلحانه همچنان بالاگرفته‌است.
وی، عملی‌نمودن این طرح را در وضعیت کنونی، ناممکن می‌داند.
از سویی هم، ویس برمک؛ وزیرپیشین داخله که در این برنامه حضور داشت، ضمن استقبال از عملی‌شدن میثاق امنیتی اما با انتقاد از عملکرد پولیس می‌گوید، به منظور تامین امنیت بهتر، نیاز است تا ارتباط میان مردم و پولیس تقویت شود.
وی می‌گوید، تا زمانی‌که رویه پولیس در مقابل شهروندان، بهتر نگردد امکان تامین امنیت میسر نخواهد شد.
این در حالی‌ست که از طرح میثاق امنیتی در کشور، کم‌تر از دوماه می‌گذرد، اما همزمان با عملی‌نمودن این طرح، پایتخت و اطراف آن گواه قتل‌های هدف‌مندانه و جرایم جنایی سنگینی بوده‌است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA