ads

بس‌های شهری بدون در نظر داشت توصیه‌های صحی فعالیت می‌کنند

پس از برداشته‌شدن محدودیت بر گشت‌وگذار در شهر کابل، قرار بود ترانسپورت شهری با رعایت کامل اصول و موارد صحی، فعالیت‌های شان را از سر گیرند.

خیرالبنات سادات
3 سنبله 1399
بس‌های شهری بدون در نظر داشت توصیه‌های صحی فعالیت می‌کنند

اما دیده می‌شود که ترانسپورت شهری، به‌ویژه موترهای ملی‌بس و کاستر بدون درنظرداشت این موارد فعالیت می‌کنند و هیچ‌گونه نظارتی هم از کار آنان وجود ندارد.
محمد یعقوب حیدری؛ والی کابل و رییس کمیته اضطرار مبارزه با کرونا در کابل می‌گوید که این کمیته به همکاری ریاست ترافیک، تعداد زیادی از وسایط را که بدون درنظرداشت موارد صحی فعالیت می‌کردند، جریمه نقدی کرده‌است.
به گفته‌ی او، همکاری مردم در زمینه رعایت موارد صحی در بس‌ها و موترهای شهری با این کمیته کم‌رنگ بوده و تا زمانی‌که مردم همکار نباشند، هیچ اقدامی اثرگذار نخواهد بود.
با این حال سعدالدین جامی؛ مسوول روابط با رسانه‌های وزارت صحت عامه می‌گوید که تیم‌های صحی و نظارتی این وزارت در ساحات مزدحم شهر و در داخل بس‌های شهری فعالیت دارند و به مردم انگیزه می‌دهند تا به توصیه‌های این وزارت گوش دهند.
به گفته‌ی آقای جامی، مردم نکات صحی را مراعات نکرده و با وزارت صحت همکار نیستند.
اما شماری از شهروندان کابل می‌گویند، به دلیل مشکلات اقتصادی ناگزیرند که از بس‌های شهری استفاده کنند.
احمد تمیم؛ یکتن از باشنده‌گان شهر کابل می‌گوید، در حالی‌که بس‌های شهری ظرفیت انتقال بیش از 50 راکب را ندارند، در آن 100 الی 150 نفر بدون درنظرداشت فاصله اجتماعی و سفارشات صحی، سوار می‌شوند.
این در حالی‌ست که به اساس آمارهای تایید شده وزارت صحت عامه، بیش از 38هزار تن در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و 1389 تن بر اثر ابتلا به این ویروس، جان باخته‌اند.‌ هنورهم نگرانی‌ها از شیوع موج دوم ویروس کرونا در کشور، وجود دارد.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA