ads

وزارت امور داخله آمران دو حوزه‌ امنیتی شهر کابل را برکنار کرد

در پی حمله‌های‌ راکتی هفته گذشته بالای شهر کابل، آمران حوزه‌های شانزدهم و هفدهم امنیتی، از وظایف شان برکنار شدند.

نویسنده: جمشید مجددی
1 سنبله 1399
وزارت امور داخله آمران دو حوزه‌ امنیتی شهر کابل را برکنار کرد
عکس از شکبه‌های اجتماعی

به‌تاریخ 28 اسد، یک‌صدویکمین سالروز استرداد استقلال افغانستان، چهارده فیر راکت بر بخش‌های از شهر کابل پرتاب شد که در نتیجه آن، سه تن جان باخته و حدود پانزده تن دیگر زخم برداشتند.
طارق آرین؛ سخنگوی وزارت امور داخله به کلید می‌گوید که آمران و 16 تن از منسوبان حوزه‌های شانزدهم و هفدهم امنیتی شهر کابل، به‌دلیل کم‌کاری و غفلت وظیفوی در این روز، از وظایف شان برکنار و به‌نهادهای عدلی و قضایی معرفی شدند.
وی تاکید می‌کند که هیچ‌نوع غفلت در انجام وظیفه، برای رهبری وزارت امور داخله، قابل قبول نیست.
آگاهان امور اما می‌گویند که برکناری آمران حوزه‌های امنیتی، به بهبود وضعیت امنیتی شهر کابل، کمک نخواهد کرد.
عتیق‌الله امرخیل؛ آگاه امور نظامی در صحبت با کلید گفت که در صورت تقویت بخش‌های کشفی و اوپراتیفی وزارت امور داخله و مسلکی‌سازی منسوبان این وزارت، وضعیت امنیتی در پایتخت بهبود خواهد یافت.
این درحالیست که در گذشته نیز آمران چندین حوزه امنیتی شهر کابل، به دلیل غفلت وظیفوی، از وظایف شان برکنار شدند، اما برکناری آنان روی بهبود امنیت در پایتخت، تاثیر مثبت نداشته و انفجار ماین‌های چسپکی، همچنان از مردم قربانی می‌گیرد.
صبح امروز شنبه ( اول سنبله) یک عراده رنجر و یک موتر کرولای شخصی، در مربوطات حوزه‌های هفتم و پانزدهم امنیتی شهر کابل، هدف انفجار ماین‌های چسپکی قرار گرفتند.
فردوس فرامرز؛ سخنگوی قومندانی امنیه کابل به کلید می‌گوید که در این انفجارها، یک فرد ملکی جان باخته است و چهار تن دیگر زخم برداشتند.
از سویی هم در این روز، افراد مسلح ناشناس، یک افسر بخش لوژستیک وزارت دفاع ملی و راننده وی را در مربوطات ناحیه هشتم شهر کابل، به قتل رساندند.
قابل یادآوریست که رئیس جمهور غنی هفته گذشته در دیدار با مسوولان امنیتی گفته بود، وضعیت موجود در حوزه‌های امنیتی شهرکابل قابل قبول نیست و باید در این حوزه‌ها تغییرات مدیریتی به‌وجود آید.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA