ads

اداره ملی احصاییه: روند توزیع نان خشک در شهر کابل با فساد همراه بوده‌است

مسوولان اداره ملی احصاییه و معلومات می‌گویند، نتایج بررسی‌های این اداره از چه‌گونه‌گی توزیع نان خشک در شهر کابل در ایام قرنطین نشان می‌دهد که در این روند فساد وجود داشته و خانواده‌های خیالی به عنوان مستحقین تثبیت و شناسایی شده‌اند.

خیرالبنات سادات
29 اسد 1399
اداره ملی احصاییه: روند توزیع نان خشک در شهر کابل با فساد همراه بوده‌است

روبینا شهابی؛ سخنگوی اداره ملی احصاییه و معلومات در مصاحبه با کلید می‌گوید، در روند توزیع نان خشک، خانواده‌هایی به عنوان مستحق گزارش شده‌اند که به اساس یافته‌های این اداره حضور فزیکی نداشته‌اند.
به گفته‌ی خانم شهابی، اداره ملی احصاییه و معلومات، دیتابیس تمامی خانواده‌های مستحق در شهر کابل را ایجاد تا در صورت نیاز از آن استفاده و از فساد جلوگیری شود.
از سوی دیگر، شماری از شهروندان کابل، از نبود شفافیت در روند توزیع نان خشک در شهر کابل انتقاد نموده می‌گویند، این کمک‌ها اصلا به مستحقین آن نرسیده‌است.
عبدالله یک‌تن؛ از باشنده‌گان شهر کابل می‌گوید، اقارب و خویشاوندان وکلای گذر حتا چهار کارت نان داشتند؛ در حالی که فقرا و نیازمندان محله شان یک کارت هم نداشتند.
اما ناصر تیموری؛ مسوول بخش دادخواهی دیدبان شفافیت می‌گوید، در روند توزیع نان خشک به گونه‌ی گسترده فساد وجود داشته و حکومت در مدیریت آن ناکام بوده‌است.
با این حال؛ نعمت‌الله بارکزی؛ رییس نشرات شاروالی کابل، ضمن موجودیت فساد در روند توزیع نان خشک، می‌گوید، نهادهای مردمی‌که در تهیه لست‌ها و تثبیت خانواده‌های خیالی به عنوان مستحق نقش داشته باشند، در قبال آنان شاروالی کابل تصمیم خواهد گرفت.
این در حالی‌ست که یافته‌های تحقیق برخی رسانه‌ها نشان می‌دهد که بیش‌تر از 800 میلیون افغانی از پول اختصاص‌یافته به‌خاطر توزیع نان خشک در شهر کابل، از سوی مسوولان شهرداری، اتحادیه‌های مواد غذایی و نانوایان حیف‌ومیل شده‌است.

 

 

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA