ads

مسوولان محلی بلخ، از گسترش موج دوم کرونا، نگران‌اند

مسوولان محلی بلخ از گسترش موج دوم ویروس کرونا در کشور نگران بوده و از مردم می‌خواهند که در برابر این ویروس بی‌تفاوت نباشند.

جواد نبی‌زاده
27 اسد 1399
مسوولان محلی بلخ، از گسترش موج دوم کرونا، نگران‌اند

این مسوولان از عدم توجه بیش‌تر افراد در پیوند به توصیه‌های سازمان صحی جهان نگران بوده و به آنان هشدار می‌دهند که در صورت بی‌تفاوت‌بودن در برابر این ویروس با یک بحران جدید مواجه خواهند شد.
محمد اسحق رهگذر؛ والی بلخ می‌گوید که ویروس کوید 19، هنوزهم در میان اجتماع فعالیت داشته و مردم نباید این پدیده را نادیده گرفته و در برابر آن بی‌تفاوت باشند.
در همین حال داکتر محمد افضل حدید؛ رییس شورای ولایتی بلخ نظر به معلومات سازمان صحی جهان می‌گوید، احتمال شیوع موج دوم این ویروس در شروع فصل سرما می‌رود.
وی از وزارت صحت و سایر نهادهای صحی کشور می‌خواهد که در زمینه‌ی اطلاع‌رسانی و آگاهی‌دهی با مردم همکاری نموده و به مردم هشدار داده شود که توصیه‌های بهداشتی را رعایت نمایند.
با این حال، مبینه ساعی خیراندیش؛ فعال مدنی می‌گوید که در موج دوم این ویروس مردم افغانستان با مشکلات بیش‌تر مواجه بوده، فقر و عدم آگاهی مردم باعث بحران جدید خواهند گردید.
وی از حکومت می‌خواهد که در راستای مصرف بودجه‌ی کرونا توجه جدی نموده و از حیف‌ومیل‌شدن این پول‌ها جلوگیری گردد.
از سویی هم، شماری از باشنده‌گان شهر مزارشریف، از نهاد‌های صحی کشور می‌خواهند که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در سطح شهر و روستاها آگاهی‌دهی نموده و مراکز صحی بیش‌تری را برای مبارزه و تداوی این ویروس در روستاهای کشور ایجاد نمایند.
این در حالی‌ست که ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ، با همکاری دفتر یونسیف، به روز یک‌شنبه، برنامه‌های آگاهی‌دهی در مورد شیوع ویروس کوید 19، را آغاز نموده و در نخستین روز این آگاهی‌دهی برای شماری از خبرنگاران این ولایت، شیوه‌های اطلاع‌رسانی در زمان گسترش کرونا را آموزش داده‌اند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA