ads

وزارت معارف: در صورت کاهش واقعات کرونا، روند آموزش به گونه‌ی عادی آغاز خواهد شد

نگینه حمیدی؛ سرپرست وزارت معارف در نشست مشترک خبری با سرپرست وزارت صحت عامه روز پنج‌شنبه گفت، به دلیل نبود امکانات صحی، تنها دروس صنف‌های یازدهم و دوازدهم مکاتب دولتی آغاز شده‌است.

مقدس هاشمی
23 اسد 1399
وزارت معارف: در صورت کاهش واقعات کرونا، روند آموزش به گونه‌ی عادی آغاز خواهد شد

به گفته‌ی وی، در صورتی‌که واقعات مثبت ویروس کرونا در مکاتب به ثبت نرسد و آمار کرونا در کشور کاهش یابد، تا ختم ماه سنبله سال جاری مکاتب دولتی با حفظ نکات صحی به روی همه شاگردان باز خواهد شد.
حمیدی تاکید می‌کند، در صوتی‌که واقعات مثبت کرونا در میان متعلمین به ثبت برسد، این وزارت اقدامات لازم دیگری روی دست خواهد گرفت.
وی از خانواده‌های متعلیمن می‌خواهد تا با این وزارت در امر مبارزه با ویروس کرونا همکاری نمایند.
در همین حال، وزارت صحت عامه از کاهش واقعات مثبت ویروس کرونا در کشور خبر می‌دهد.
احمد جواد عثمانی؛ سرپرست وزارت صحت عامه می‌گوید، واقعات ویروس کرونا در کشور در حال کاهش بوده و این وزارت تلاش دارد تا گسترش این ویروس را در کشور تحت کنترول قرار دهد.
عثمانی می‌گوید، 71.5 درصد از مریضان ویروس کرونا بهبوده یافته و در حال حاضر تنها 9000 واقعه مثبت کوید 19 در کشور وجود دارد که نشان‌دهنده‌ی بهبود وضیعت کرونایی در کشور است.
همچنان سرپرست وزارت صحت عامه با اشاره به فرارسیدن ماه محرم از عزاداران خواست تا از تجمعات سربسته در ماه محرم خوداری نموده از گسترش دوباره ویروس کرونا در کشور جلوگیری نمایند.
همزمان با گسترش ویروس کرونا در کشور، پوهنتون‌ها و مکاتب به روی محصلین و متعلیمن مسدود گردیده بود، اما به اساس فیصله کابینه به تاریخ 15 اسد پوهنتون‌ها به روی محصلین بازگشایی شد و قرار است به اساس حکم کابینه دروس در مکاتب دولتی و خصوصی نیز به تاریخ اول سنبله سال جاری آغاز شود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA