ads

صفحه ویژه ثبت شکایات ازعدم دسترسی به اطلاعات برای خبرنگاران ایجاد شده‌است

صدیق‌الله توحیدی؛ رییس اجرایی کمیته مصونیت خبرنگاران به روز چهارشنبه در نشست خبری از ایجاد این صفحه خبر داده می‌گوید، این صفحه به منظور درج شکایات خبرنگاران ایجاد شده است و خبرنگاران در نقاط مختلف کشور می‌توانند شکایات شان را از عدم دسترسی به اطلاعات در این صفحه ثبت نمایند.

مقدس هاشمی
22 اسد 1399
صفحه ویژه ثبت شکایات ازعدم دسترسی به اطلاعات برای خبرنگاران ایجاد شده‌است

توحیدی می‌گوید، شکایاتی که در این صفحه ثبت می‌گردد از سوی کمیته مصئونیت خبرنگاران پی‌گیری شده، اما رسیده‌گی به این شکایات از صلاحیت‌های کمیسیون حق دسترسی به اطلاعات می‌باشد.
در همین حال، عین‌الدین بهادری؛ رییس کمیسیون حق دسترسی به اطلاعات، عدم دسترسی به اطلاعات را هنوزهم از مشکلات اساسی خبرنگاران دانسته می‌گوید، شکایات زیادی به این کمیسیون روی موارد مختلف از جمله برخورد سلیقه‌یی با خبرنگارن از سوی ادارات حکومتی صورت گرفته‌است.
بهادر ابراز امیدواری می‌کند که با راه‌اندازی صفحه‌ی ثبت شکایات خبرنگاران در کمیته مصئونیت خبرنگاران افغان، روند رسیده‌گی به شکایات خبرنگاران بهتر خواهد شد.
اما اتحادیه ملی ژورنالیستان و خبرنگاران افغانستان ایجاد صفحه‌ی ویژه‌ی ثبت شکایات خبرنگاران را در زمینه‌ی دسترسی به اطلاعات مفید تلقی نمی‌کند.
سید علی‌اضغر اکبرزاده؛ رییس اتحادیه ملی ژورنالیستان و خبرنگاران افغانستان در صحبت با کلید می‌گوید، تا زمانی‌که بندهای قانون حق دسترسی به اطلاعات از سوی نهادهای حکومتی عملی نگردد، همچون اقدامات نتیجه در قبال نخواهد داشت.
این در حالی‌ست که با وجود قانون حق دسترسی به اطلاعات که در مطابقت به آن خبرنگاران می‌توانند به منابع دسترسی داشته باشند، اما هنوزهم خبرنگاران در کشور از عدم دسترسی به اطلاعات و همکاری‌نکردن مقام‌های حکومتی با خبرنگاران شکایت داشته‌اند.
حال دیده شود با ایجاد این صفحه، سهولت در روند دسترسی به اطلاعات رونما خواهد شد یا خیر؟

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA