ads

بیشتر از 300 دهقان بلخ، ابزار و وسایل کار دریافت نموده‌اند

ریاست زراعت بلخ، به روز چهارشنبه در شهر مزارشریف، برای 303 تن از زنان و مردان دهقان این ولایت، ابزار و وسایل کار توزیع نموده‌است.

جواد نبی‌زاده
22 اسد 1399
بیشتر از 300 دهقان بلخ، ابزار و وسایل کار دریافت نموده‌اند

به گفته‌ی مسوولان ریاست زراعت بلخ، در این برنامه بیش‌تر از 80 نوع ماشین و وسایل کار به کشاورزان که در بخش‌های غله‌جات، باغداری و لبنیات کار می‌کنند، توزیع گردیده‌است.
محمد سالم ساعی؛ رییس زراعت آبیاری و مالداری بلخ به کلید می‌گوید، در این برنامه برای دهاقین ماشین پروسس گندم، جنراتور، سولر آفتابی، کولر آبی، ذخیره‌گاه شیر و ده‌ها قلم جنس دیگر توزیع گردیده‌است.
آقای ساعی می‌افزاید با استفاده از این ابزار و وسایل، دهاقین می‌توانند در مارکیت‌ها راه پیدا نموده و محصولات شان را به قیمت مناسب‌تر به فروش برسانند.
به گفته‌ی وی، این ماشین‌آلات روی تولیدات دهاقین نیز تاثیرات مثبت داشته و از این طریق می‌توانند حاصلات بیش‌تر جمع‌آوری نمایند.
در همین حال صالحه؛ یک‌تن از دهاقین ولسوالی نهرشاهی ولایت بلخ، از دوسال به این طرف در منزلش سمارق کشت نموده و در بازار عرضه می‌کند.
او می‌گوید، با استفاده از این وسایل که دریافت نموده می‌تواند فرآورده‌های زراعتی‌اش را بهتر رشده داده و نگه‌داری نماید.
با این حال عجب خان؛ یک‌تن از باشنده‌گان ولسوالی بلخ این ولایت، از چندسال به این طرف یک فابریکه‌ی کوچک تولید لبنیات داشته و در گذشته از نبود برق ثابت با مشکل مواجه بوده و اکنون می‌تواند با استفاده از جنراتور مشکلاتش را حل نماید.
مسوولان ریاست زراعت بلخ می‌گویند، این کمک‌ها به دهاقین ولسوالی‌های دهدادی، خلم، نهر شاهی و شهر مزارشریف توزیع گردیده‌است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA