ads

عبدالله: لویه جرگه مشورتی صلح با رهایی چهارصد زندانی طالب مخالف نیست

رئیس لویه جرگه مشورتی صلح می‌گوید که کار کمیته‌ها تکمیل گردیده و پس از رایزنی روسای این کمیته‌ها با هیئت برگذارکننده جرگه، نظریات جمع‌بندی شده و تصمیم نهایی در مورد چهارصد زندانی طالب، روز یکشنبه (19 اسد) طی یک قطعنامه اعلام خواهد شد.

نویسنده: خیرالبنات سادات
18 اسد 1399
عبدالله: لویه جرگه مشورتی صلح با رهایی چهارصد زندانی طالب مخالف نیست

عبدالله عبدالله؛ امروز شنبه در یک نشست خبری گفت که اعضای لویه جرگه مشورتی صلح، حمایت خود را از پروسه صلح اعلام نموده و خواستار آغاز مذاکرات بین‌الافغانی شدند.
به گفته وی، اعضای لویه جرگه مشورتی صلح، مخالف رهایی چهارصد زندانی طالب نیستند؛ اما در مورد چگونگی رهایی این زندانیان، پیشنهادات و نگرانی‌های خود را مطرح کردند.
عبدالله تاکید می‌کند که نظریات و پیشنهادات لویه جرگه مشورتی صلح، نادیده گرفته نخواهد شد.
از سویی هم عبدالله عبدالله، بر آغاز بیدرنگ مذاکرات بین‌الافغانی تاکید نموده، می گوید که پس از تصمیم نهایی لویه جرگه مشورتی در مورد رهایی زندانیان طالب، در مدت سه روز این گفت‌وگوها آغاز خواهد شد.
در همین حال ثریا پاکزاد؛ رئیس یکی از کمیته‌های لویه جرگه مشورتی صلح می‌گوید که تمامی اعضای این کمیته، با رهایی چهارصد زندانی طالب موافق‌اند.
وی اما تاکید می‌کند که رهایی این زندانیان باید منجر به تامین آتش‌بس دائمی و آغاز بدون قید و شرط مذاکرات بین‌الافغانی شود.
با این حال صابره رحمانی؛ عضو لویه جرگه مشورتی صلح در صحبت با کلید گفت که برای تامین صلح و امنیت در کشور، جام زهر نوشیده و با رهایی چهارصد زندانی گروه طالبان موافقت کرده است .
به گفته وی، ارائه تضمین‌های ملی و بین المللی مبنی بر عدم بازگشت این زندانیان به میدان های جنگ، آغاز گفت‌وگوهای بین الافغانی و تامین آتش بس سرتاسری، از پیش شرط‌های اکثریت مطلق اعضای این جرگه، برای موافقت با رهایی زندانیان طالب است.
این درحالیست که حکومت افغانستان می‌گوید، رهایی چهارصد زندانی طالب، آخرین مانع در برابر آغاز مذاکرات بین‌الافغانی است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA