ads

امتحان کانکور هرات، زیر سایه ویروس کرونا برگزار شد

براساس معلومات مسوولان پوهنتون هرات در این پروسه رقابتی، بیش از ۱۳ هزار داوطلب اشتراک کرده‌اند.

سمیه ولی‌زاده
16 اسد 1399
امتحان کانکور هرات، زیر سایه ویروس کرونا برگزار شد

عبدالقدیر خموش؛ سرپرست اداره‌ی ملی امتحانات که در راس هیئت مرکزی قرار دارد، می‌گوید که در سال روان با درنظرداشت نکات صحی امتحانات کانکور در سراسر کشور برگزار شده و می‌شود.
خموش تاکید دارد که امتحان کانکور در هرات در شش نوبت و طی سه روز گرفته می‌شود.
وی اضافه می‌کند که در سال روان۲۱۰ هزار داوطلب برای اشتراک در پروسه‌ی رقابتی کانکور ثبت نام کرده‌اند که از این میان، ۱۲۵ هزار محصل جدید در موسسات تحصیلات عالی و نیمه عالی جذب خواهند شد.
در همین‌حال، عبدالله فایز؛ رییس پوهنتون هرات به کلید می‌گوید که در سال روان تحصیلی این پوهنتون ظرفیت جذب بیش از ۲۵۰۰ محصل جدید را دارد، اما وزارت تحصیلات احتمال دارد که دوبرابر این رقم محصل معرفی نماید.
محمد داوود هاشمی؛ معاون والی هرات از شفافیت امتحان کانکور اظهار خوش‌بینی می‌کند.
هاشمی می‌گوید که امتحان کانکور اکنون سیستماتیک و الکترونیکی شده و دخالت نیروی بشری کم‌تر مشاهده می‌شود که این می‌تواند تضمینی برای شفافیت این پروسه رقابتی باشد.
از سویی هم، شماری از متقاضیان امتحان کانکور در ولایت هرات از مسوولان وزارت تحصیلات عالی می‌خواهند که نتیجه‌ی این پروسه رقابتی را عادلانه و شفافیت اعلام نمایند.
گفتنی‌ست که امتحان کانکور امسال در چهار مرحله در سراسر کشور برگزار می‌شود که تا کنون این پروسه رقابتی در ۲۵ ولایت کشور برگزار شده‌است.
سرپرست اداره‌ی ملی امتحانات بیان می‌دارد که امتحان کانکور امسال دو تا دو و نیم ماه را در برمی‌گیرد و این اداره در نظر دارد که پس از ده‌روز از آخرین امتحان، نتایج آن را اعلام کند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA