ads

اتحادیه مکاتب خصوصی: روند آموزش به گونه‌‌ی حضوری آغاز شده‌است

هرچند به اساس فیصله‌ی روز سه شنبه‌ی کابینه جمهوری اسلامی افغانستان، دروس حضوری در مکاتب دولتی و خصوصی به دلیل نبود شرایط بهداشتی لازم، برای مدت نامعلومی به تعویق انداخته شد و کابینه از وزارت معارف خواست تا طرح تازه‌یی را به منظور آغار صنوف درسی در مکاتب ارایه نماید، اما بیشتر مکاتب خصوصی روند آموزش را به گونه‌ی حضوری آغاز نموده‌اند.

مقدس هاشمی
16 اسد 1399
اتحادیه مکاتب خصوصی: روند آموزش به گونه‌‌ی حضوری آغاز شده‌است

داوود بابر؛ معاون اتحادیه مکاتب خصوصی به روز پنج‌شنبه به کلید گفت که دروس حضوری در مکاتب خصوصی با رعایت موارد بهداشتی در کابل و اکثر ولایات به‌شمول هرات، مزار، قندهار و ننگرهار آغاز گردیده‌است.
وی، آغاز تدریس در مکاتب خصوصی را در مغایرت با فیصله کابینه نداسته می‌گوید، مطابق فیصله کابینه که قرار بود دروس به تاریخ 15 اسد آغاز گردد این تصمیم اتخاذ شده‌است.
وزارت معارف آغاز دروس مکاتب خصوصی را در مغایرت با تصمیم کابینه و این وزارت می‌داند.
نوریه نزهت؛ سخنگوی وزارت معارف در صحبت با کلید گفت، آغاز تدریس حضوری در مکاتب خصوصی در هماهنگی با این وزارت صورت نگرفته‌است.
وی تاکید کرد، با رهبری این مکاتب درمطابقت با قانون برخورد صورت می‌گیرد.
از سویی هم، بیشتر خانواده‌های متعلیمن، اداره مکاتب خصوصی را متهم به اخذ 50 فیصد فیس از متعلیمن بدون ارایه خدمات در ایام قرنطین می‌کنند.
اما اتحادیه مکاتب خصوصی می‌گوید، به اساس طرزالعمل این اتحادیه مکاتبی که در ایام قرنطین خدمات دروس آنلاین را ارایه نکرده‌اند، نمی‌توانند از متعلمین پول اخذ نمایند.
در همین حال وزارت معارف می‌گوید، هیئتی را به منظور بررسی چه‌گونه‌گی اخذ 50 فیصد فیس از متعلمین از سوی مسوولین این مکاتب تعیین خواهد کرد.
نوریه نزهت؛ سخنگوی وزارت معارف می‌گوید، این وزارت از کارکرد مکاتب خصوصی نظارت داشته و در صورتی‌که این مکاتب بدون ارائه خدمات تعلیمی در ایام قرنطین از متعلمین پول دریافت کنند، با آن‌ها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
این در حالی‌ست که نزدیک به پنج ماه از مسدودشدن مکاتب به دلیل گسترش ویروس کرونا می‌گذرد، اما تاریخ دقیق آغاز دوباره‌ی مکاتب تا هنوز روشن نیست.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA