ads

آغاز دوباره‌ی پوهنتون‌ها در کشور، نگرانی خلق کرده‌است

مسوولان و شماری از محصلین پوهنتون بلخ، از آغاز دوباره‌ی پوهنتو‌ن‌ها به دلیل شیوع ویروس کوید 19، نگران‌اند.

جواد نبی‌زاده
16 اسد 1399
آغاز دوباره‌ی پوهنتون‌ها در کشور، نگرانی خلق کرده‌است

آنان ادعا دارند که این پوهنتون امکانات و ظرفیت کافی را نداشته و نمی‌توانند توصیه‌های بهداشتی را در تمام صنف‌ها رعایت نمایند.
احمد ذبیر؛ یک‌تن از محصلین پوهنتون بلخ، از آغاز دوباره‌ی درس‌های حضوری در پوهنتون خوش‌حال بوده، اما نبود صنف‌های معیاری و نداشتن امکانات در سطح پوهنتون بلخ را در چنین شرایطی، نگران‌کننده می‌داند.
به گفته‌ی وی، در صنف‌های غیرمعیاری بیش‌تر از 70 محصل درس می‌خوانند و با این تعداد، امکان فاصله‌گیری‌های اجتماعی وجود ندارد.
در همین حال، دکتور خلیل‌الله کلیوال؛ رییس پوهنتون بلخ از کمبود صنف‌های درسی در این پوهنتون خبر داده و می‌گوید که با تهدید ویروس کرونا، محصلین این پوهنتون نمی‌توانند فاصله‌گیری‌های اجتماعی را به دلیل نبود صنف‌های معیاری رعایت نمایند.
وی می‌افزاید، این مشکلات را با وزارت تحصیلات عالی در میان گذاشته، اما تا اکنون جوابی دریافت نکرده‌است.
از سوی دیگر، شماری از مسوولان مکتب‌های خصوصی در صحن شورای ولایتی بلخ گردهم آمده و از آغازنشدن دوباره‌ی مکتب‌ها اعتراض دارند.
مریم کوهسار؛ یک‌تن از مسوولان مکتب‌های خصوصی به کلید گفت که متعلمین مکتب‌ها در افغانستان از درس محروم مانده‌اند و از وزارت معارف کشور می‌خواهند که در زمینه‌ی بازگشایی دوباره‌‌ی مکتب‌ها تلاش نماید.
صدیق صدیقی؛ سخنگوی ریاست جمهور کشور به روز سه شنبه در یک نشست خبری بیان نموده بود که طرح وزارت معارف برای آغاز درس‌های حضوری مورد تایید کابینه قرار نگرفته و به این وزارت هدایت داده شده است که طرح جدید را برای بازگشایی مکتب‌ها ارایه نمایند.
با این حال، وزارت تحصیلات عالی اعلان نموده است که سمستر بهاری پوهنتون‌ها به شکل فشرده به مدت دو ماه تدریس می‌گردد و پس از آن، امتحانات نهایی سمستر از محصلین اخذ می‌گردد.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA