ads

آگاهان امور: کاهش نیروهای امریکایی باید مسوولانه صورت گیرد

دونالد ترامپ؛ رییس جمهوری ایالات متحده امریکا در گفت‌وگوی تازه‌اش با یکی از رسانه‌های بین‌المللی گفته است که به اساس تصمیم تازه‌ی ایالات متحده امریکا، قرار است شمار نیروهای کشور درافغانستان تا ماه نوامبر سال جاری به چهارهزار نفر کاهش یابد.

مقدس هاشمی
15 اسد 1399
آگاهان امور: کاهش نیروهای امریکایی باید مسوولانه صورت گیرد

اما روح الله احمدزی؛ سخنگوی وزارت دفاع ملی در مصاحبه با کلید گفت کاهش نظامیان آمریکایی تاثیری منفی روی شرایط امنیت در کشور نخواهد داشت.
به گفته‌ی وی، نیروهای آمریکایی در بخش انجام عملیات‌های هوایی و آموزش نیروهای دفاعی افغان همکاری داشته، اما همه عملیات‌های زمینی از سوی نیروهای افغان انجام می‌شود.
درهمین حال، آگاهان مسایل نظامی می‌گویند، کاهش نیروهای امریکایی باید مسوولانه صورت گیرد.
صادق شینواری؛ آگاه امور نظامی گفت که کاهش نیروهای خارجی باید به‌گونه‌یی صورت گیرد که امنیت افغانستان و منطقه به خطر مواجه نشود.
به گفته‌ی وی، در صورتی‌که تعداد این نیروها بدون برنامه‌‌ی واضح و مشخص کاهش یابد، افغانستان یک‌بار دیگر به لانه‌ی امن هراس‌افگنان مبدل خواهد شد.
کاهش نیروهای امریکا از افغانستان نگرانی نماینده‌گان مردم در ولسی جرگه را نیز برانگیخته است
عبدالقیوم سجادی؛ نماینده مردم غزنی در ولسی جرگه گفت، ترامپ می‌خواهد با خروج نیروهای امریکایی از افغانستان به یک دستاورد بزرگ سیاسی دست پیدا کند و شانس پیروزی‌اش را در انتخابات ریاست جمهوری امریکا افزایش دهد.
وی افزود، ایالات متحده باید برنامه‌ی جایگزین برای حضور نیروهایش در افغانستان داشته باشد.
به اساس توافق‌نامه قطر که میان ایالات آمریکا و طالبان صورت گرفت، نیروهای امریکایی تا پایان سال 2021 از افغانستان بیرون خواهد شد و در بدل آن طالبان ملزم به استفاده‌نکردن خاک افغانستان علیه منافع آمریکا می‌باشند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA