ads

مسوولان پوهنتون هرات: ۵۹ درصد اشتراک‌کننده‌های امتحان کانکور امسال دختران‌اند

محمدداوود منیر؛ معاون امور محصلان پوهنتون هرات به کلید گفت، امتحان کانکور روز پنج‌شنبه شانزدهم اسد آغاز و به مدت سه روز ادامه خواهد یافت.

سمیه ولی‌زاده
14 اسد 1399
مسوولان پوهنتون هرات: ۵۹ درصد اشتراک‌کننده‌های امتحان کانکور امسال دختران‌اند

به گفته‌ی وی، در این پروسه رقابتی ۱۳ هزار و ۷۱۲ داوطلب اشتراک خواهند کرد که از این رقم ۴۳۲ تن آنان برای دوره‌ی ماستری امتحان می‌دهند.
وی علاوه کرد که با وجود شیوع ویروس کرونا، شمار اشتراک‌کننده‌های کانکور سال روان نسبت به سال قبل، ۱۵ الی ۲۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
محمدداوود منیر تصریح کرد که پوهنتون هرات در سال روان تحصیلی، ظرفیت جذب ۲۵۰۰ محصل جدید را دارد، اما احتمال دارد که وزارت تحصیلات عالی ۴ هزار و ۵۰۰ الی ۵ هزار محصل را معرفی نماید.
معاون امور محصلان پوهنتون هرات در ادامه از شفافیت این پروسه رقابتی اطمینان داده گفت، در سطح افغانستان هرات اولین ولایتی می‌باشد که در سال روان اشتراک‌کننده‌های کانکور به گونه‌ی آنلاین بایومتریک می‌شوند.
شماری از اعضای شورای ولایتی هرات از افزایش شمار اشتراک‌کننده‌های امتحان کانکور به ویژه دختران اظهار خوش‌بینی می‌کنند.
جهان‌تاب طاهری؛ یکی از اعضای شورای ولایتی هرات گفت که طی ۱۹ سال اخیر ارتقای سطح تحصیلی جوانان قناعت‌بخش بوده، اما این جوانان پس از فراغت از پوهنتون از معضل بیکاری نیز رنج برده‌اند.
بانو طاهری از حکومت خواست که همزمان با ارتقای درجه‌ی تحصیل جوانان فرصت‌های کاری جدید مساعد کند.
از سویی هم، برخی از اشتراک‌کننده‌های امتحان کانکور در هرات می‌گویند که با در نظرداشت افزایش رقم داوطلبان این پروسه رقابتی، ظرفیت جذب محصلان کم می‌باشد.
آنان از وزارت تحصیلات عالی انتظار دارند که در کنار شفاف‌سازی امتحان بر افزایش جذب محصلان نیز اقداماتی را انجام دهند.
گفتنی‌ست که امتحان کانکور همه‌ساله در ماه حوت سال خورشیدی برگزاری می‌شد، اما در سال روان به دلیل شیوع ویروس کرونا این پروسه‌ی رقابتی با گذشت بیش از پنج ماه تاخیر برگزار می‌شود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA