ads

وزارت صحت: در 24 ساعت گذشته تنها یک مورد مثبت کرونا در افغانستان به ثبت رسیده‌است

مسوولان وزارت صحت عامه می‌گویند که در 24 ساعت گذشته به تعداد 19 نمونه مشکوک در لابراتوارهای این وزارت مورد آزمایش قرار گرفته‌اند که از این میان تنها یک مورد مثبت گزارش شده‌است.

خیرالبنات سادات
12 اسد 1399
وزارت صحت: در 24 ساعت گذشته تنها یک مورد مثبت کرونا در افغانستان به ثبت رسیده‌است
عکس از شبکه‌های اجتماعی

به گفته‌ی این مسوولان، دلیل کم‌بودن واقعات مثبت در یک شانه‌روز گذشته، عدم مراجعه مریضان مصاب به کرونا به مراکز صحی بوده‌است.
در همین حال، مسوولان وزارت وزارت صحت عامه هشدار می‌دهند که در صورت عدم رعایت نکات صحی در روزهای عید از سوی شهروندان، شاهد جهش ناگهانی ویروس کرونا و ازدیاد در آمار مرگ‌ومیر ناشی از این ویروس در کشور خواهیم بود.
سعید الدین جامی؛ مسوول روابط عامه وزارت صحت، بر ضرورت رعایت کامل سفارش‌های صحی تاکید نموده گفت، اگر این موارد در ایام عید سعید قربان به گونه‌ی کامل رعایت نشود، پیامدهای ناگواری در قبال خواهد داشت.
آقای جامی همچنان از تدابیرو آماده‌گی‌های این وزارت برای رسیده‌گی به وضعیت احتمالی که در نتیجه بی‌توجهی مردم به سفارشات صحی، به آن روبه‌رو خواهیم شد، نیز خبر داد.
به گفته‌ی او، رهبری این وزارت برای مقابله با هرگونه شرایط آماده‌است و به شمار تجریدگاه‌ها و درمان‌گاه‌ها برای تداوی بیماران کرونا در کشور نیز افزوده‌است.
با این حال، شماری از شهروندان کشور می‌گویند که آنان با توجه به هشدارهای وزارت صحت عامه، عید را در خانه‌های شان تجلیل کرده‌اند.
میوند محمدزی؛ یکی از باشنده‌گان شهر کابل گفت که عمل‌کرد مردم در عید گذشته به وی و خانواده‌اش مایه‌ی عبرت بوده و در این عید از رفتن به خانه‌های دوستان و اقارب خودداری کرده‌اند.
از سویی هم، محمد شاکر؛ یک‌تن از پایتخت‌نشینان می‌گوید که او و خانواده‌اش تلاش کرده‌اند تا حد امکان موارد و دستورالعمل‌های صحی را مراعات کرده و به خانه‌های اقارب و دوستان شان نروند.
به گفته‌ی او، برخی از اقارب و خویشاوندانش بدون در نظرداشت شرایط صحی به خانه‌ی وی می‌آیند و جان او و خانواده‌اش را به خطر می‌اندازند.
با این حال، بازرس ویژه‌ی امریکا برای بازسازی افغانستان یا سیگر در گزارش فصلی تازه‌ی خود گفته که ویروس کرونا در حال راندن میلیون‌ها افغان به سوی فقر، فشار شدید بر نظام صحی افغانستان و تشدید عدم امنیت غذایی در یکی از فقیرترین کشورهای دنیا است.
در گزارش همچنان آمده‌است که هم اکنون، یک-سوم از جمعیت 32میلیونی افغانستان از نظر امنیت غذایی یا در وضعیت بحرانی‌اند و یا در وضعیت اضطراری قرار دارند.
گفتنی‌ست که در یک شبانه روز گذشته، یک مورد مثبت بیماری کرونا در کشور به ثبت رسیده که با این حساب، شمار مجموعی مبتلایان به بیماری کرونا در کشور به 36 هزار و 710 تن افزایش یافته‌است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA