ads

شکایت‌ها از خرید و فروش مواشی در داخل شهر مزارشریف

شماری از شهروندان شهر مزارشریف، از خرید و فروش مواشی به مناسبت عید سعید اضحی در داخل شهر شکایت دارند.

جواد نبی‌زاده
8 اسد 1399
شکایت‌ها از خرید و فروش مواشی در داخل شهر مزارشریف

آنان ادعا دارند که این وضعیت باعث بی‌نظمی و کثیف‌شدن شهر گردیده و از مسوولان می‌خواهند که هرچه‌زودتر مانع خرید و فروش مواشی در داخل شهر گردند.
مسوولان محلی این ولایت می‌گویند، به اداره‌ی شاروالی و مقام‌های امنیتی هدایت داده شده که جلو خرید و فروش مواشی را در داخل شهر گرفته و آنان را به مکان‌های مشخص به بیرون از شهر راهنمایی کنند.
سجاد و منیر؛ دو تن از شهروندان این شهر ادعا دارند که همه‌ساله با فرارسیدن عید سعید اضحی، داخل شهر پر از مواشی بوده و گشت‌وگذار برای عابرین دشوار می‌گردد.
آنان می‌افزایند، این وضعیت همه‌ساله دیده می‌شود، اما هیچ اقدام عملی از سوی مقام‌های محلی بلخ در این زمینه صورت نمی‌گیرد.
در همین حال، شماری از فروشنده‌گان مواشی می‌گویند که همه‌ساله در آستانه‌ی عید سعید قربان مواشی شان را برای فروش در داخل شهر می‌آورند و هیچ کدام موانع برای فروش آنان در داخل شهر وجود ندارد.
از سویی هم، عبدالحق خرمی؛ شاروال مزارشریف به کلید گفت که به تمام کارمندان این اداره و مقام‌های امنیتی کشور از سوی مقام ولایت هدایت داده شده که جلو واردکردن مواشی به داخل شهر را بگیرند.
وی می‌افزود، این اقدام از چند روز به این‌سو در داخل شهر عملی می‌گردد.
مسوولان صحی این ولایت هشدار داده‌اند، مرض حیوانی که به نام “تب کانگو” از حیوان به انسان منتقل می‌شود، یک خطر جدی بوده و در صورت عدم توجه به حفظ‌الصحه در هنگام خرید و فروش و یا ذبح حیوانات، به انسان منتقل می‌گردد.
آنان از تمام افراد می‌خواهند که در هنگام خرید و فروش و یا ذبح حیوانات نکات بهداشتی را رعایت نموده و متوجه صحت خود واعضای خانواده شان باشند.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA