ads

اعتراض‌های باشنده‌گان مزارشریف از بلندبودن بهای صرفیه برق، گسترش یافته‌است

اعتراض باشنده‌گان شهر مزارشریف، به دلیل بلندبودن بهای صرفیه برق گسترش یافته و شماری از اعتراض‌کننده‌گان این کارزار، همه‌روزه در حال بیشترشدن است.

جواد نبی‌زاده  
6 اسد 1399
اعتراض‌های باشنده‌گان مزارشریف از بلندبودن بهای صرفیه برق، گسترش یافته‌است

دیده می‌شود که اعتراض‌ها در میان تمام اقشار جامعه بلند گردیده و از شرکت برشنا می‌خواهند که بهای برق این ولایت را کاهش داده و همسان با ولایت‌های همجوار سازند.
جاوید جهان‌جو؛‌ یک‌تن از باشنده‌گان معترض شهر مزارشریف، پرداخت صرفیه بل برق این شهر را کمرشکن دانسته و از حکومت می‌خواهد که بهای فی کیلوات برق را از 6.25 پول پایان‌تر سازد.
با گذشت زمان، علمای بلخ نیز در این اعتراض‌ها پیوسته و این برخورد شرکت برشنا را بی‌عدالتی بزرگ بیان نموده‌اند.
حمیدالله عنایت؛ مدیر مساجد ریاست حج و اوقاف ولایت بلخ گفت که برق این ولایت هیچ‌گونه ضایعات در مسیر راه نداشته، اما با آن‌هم در مقایسه با ولایت‌های هم‌جوار و مرکز، بلندتر بوده و مردم، بیش از این، توان تحمل بی‌عدالتی ها را ندارند.
با این حال، استاد عنایت‌الله باور بامیک؛ عضو گروه دادخواهی صرفیه برق این ولایت به شرکت برشنا هشدار داده گفت، تا زمانی که بهای برق این ولایت کاهش پیدا نکند، این اعتراض‌ها ادامه داشته و فشار بیشتری به این شرکت وارد می‌گردد.
از سویی هم، محمد بشیر نظری؛ معاون تجارتی شرکت بلخ برشنا می‌گوید که تغییرات در صرفیه بل برق این ولایت آمدنی است.
وی افزود، مسوولان شرکت برشنا از اعتراض‌کننده‌گان خواسته‌اند که این مشکل را با وزارت در میان بگذارند تا تغییرات در پرداخت صرفیه بل‌های برق وارد گردد.
آغاز اعتراض‌های کاهش بهای صرفیه برق، یک سال قبل، از سوی باشنده‌گان شهر مزارشریف راه‌اندازی گردیده بود، اما با وعده‌های مسوولان محلی ولایت بلخ، برای مدتی این اعتراض‌ها خاموش گردید.
با گذشت ماه‌ها، هیچ تغییرات در پرداخت صرفیه برق این شرکت نامده و اعتراض‌های باشنده‌گان این شهر دوباره قوی‌تر از گذشته آغاز گردیده‌است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA