ads

حملات گروه طالبان در شاهراه کابل-شمال افزایش یافته است

فعالیت و تحرکات طالبان در ولسوالی‌های شمال کابل باعث نگرانی مردم شده و آنان نمی‌توانند با فکر آرام در مسیر شاهراه کابل-شمال، رفت و آمد کنند.

نویسنده: لیلا نورانی
4 اسد 1399
حملات گروه طالبان در شاهراه کابل-شمال افزایش یافته است
عکس از شبکه‌های اجتماعی

در تازه ترین مورد صبح امروز شنبه، طالبان مسلح با افراز کمین در مسیر ولسوالی قره‌باغ-کلکان، معاون اداری و یک کارمند بخش آی‌تی قومندانی امنیه کاپیسا را به قتل رسانده و معاون ملکی این قومندانی را زخمی ساختند.
عبدالشایق شورش؛ سخنگوی قومندانی امنیه کاپیسا به کلید می‌گوید، نجیب‌الله معاون اداری، مصطفی کوهستانی، معاون ملکی و یک کارمند بخش آی‌تی این قومندانی، زمانی‌که از کابل به‌طرف کاپیسا می‌رفتند، با کمین طالبان مواجه شدند.
در همین حال مسوولان وزارت امور داخله می‌گویند که تامین امنیت شاهراه کابل-شمال، از اولولیت‌های این وزارت است.
طارق آرین؛ سخنگوی وزارت امور داخله به کلید گفت که با تطبیق برنامه میثاق امنیتی، امنیت در این مسیر، به زودی تامین خواهد شد.
با این حال، آگاهان امور به این باوراند که کشورهای خارجی در تلاش‌اند تا شمال افغانستان را نا امن سازند.
عصمت الله تیموری؛ آگاه امور نظامی در صحبت با کلید گفت که در بدتر شدن وضعیت امنیتی شاهراه کابل-شمال، علاوه بر گروه طالبان، افراد دخیل در حکومت افغانستان و برخی کشورهای خارجی، دست دارند.
وی تاکید می‌کند که اگر وضعیت همین‌گونه ادامه پیدا کند، دست یافتن به صلح سرتاسری در افغانستان، نا ممکن خواهد بود.
این در حالیست که همه روزه، هزاران تن در مسیر کابل-شمال رفت و آمد می‌کنند؛ حال دیده شود که با تطبیق برنامه میثاق امنیتی از سوی وزارت امور داخله، می‌تواند در تامین امنیت این شاهراه مؤثر تمام شود و یا خیر.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA