ads

دیوارنگاری و به تصویرکشیدن معضلات اجتماعی

شماری از هنرمندان در غرب روضه‌ی مبارک گردهم آمده و در یکی از دیوارهای زخمی این شهر که سال‌های گذشته، مورد حمله‌ی سنگین موتر بمب قرار گرفته بود، چهره‌ی دختر مکتب را به تصویر کشیده‌اند که با هزاران امید در میان تاریکی‌ها افتاده‌است.

جواد نبی‌زاده
2 اسد 1399
دیوارنگاری و به تصویرکشیدن معضلات اجتماعی

آنان می‌خواهند، با استفاده از هنرشان به جامعه بگویند که مادرشدن در ایام کودکی، کار نادرست و اشتباه بزرگ است که باعث مشکلات و ناهنجاری‌های خانواده‌گی می‌گردد.
محمد صابر نقشبندی؛ مسوول هماهنگی خانه رسانه‌یی بلخ (میدیوتیک) و برگزارکننده‌ی این برنامه به کلید گفت، هدف از این دیوارنگاری‌ها، اطلاع‌رسانی برای خانواده‌هایی‌ست که دختران شان را به زور و زیر سن به عقد مردها در آورده‌اند.
وی افزود، این دیوارنگاری‌ها با همین پیام در دونقطه‌ی شهر مزارشریف و در یکی از دیوارهای مکتب ولسوالی دهدادی این ولایت رسامی می‌شود.
در همین حال، مطیع‌الرحمن کریمی؛ رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ گفت، در این اواخر هنرمندان با استفاده از هنر دیوارنگاری پیام‌های مهمی را برای مردم جامعه اطلاع‌رسانی نموده‌اند.
وی گفت، سوژه‌های صلح، چه‌گونه‌گی شیوع ویروس کرونا و خشونت در برابر زنان، بیشتر از سوی این هنرمندان در دیوارهای شهر طراحی شده‌است.
از سویی هم، شماری از بازدیدکننده‌گان این نقاشی‌ها می‌گویند، هنرمندان با استفاده از هنر شان توانسته‌اند، پیام‌های مهمی را که از سوی مردم عام جامعه نادیده گرفته شده به تصویر کشیده و عواقب ناگوار و تاریک آن را به مردم بازگو می‌کنند.
دیده می‌شود که طی سال‌های اخیر هنر دیوارنگاری در میان جوانان بیشتر رایج گردیده و با استفاده از هنر شان، پیام‌های مهمی را برای افراد جامعه بازگو می‌کنند.
با گذشت زمان، سازمان‌ها و اداره‌های بزرگ کشور اثرگذاری این هنر را دیده و به آن علاقه‌مندی نشان داده‌اند.
برنامه‌ی دیوار نگاری با کمک و همکاری سازمان ملل متحد و خانه‌ی رسانه‌یی بلخ برگزار شده‌است.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA