ads

عدم رعایت اخلاق اجتماعی، حضور زنان را در ا ماکن تفریحی کمرنگ ساخته است

شماری از زنان می‌گویند که موجودیت افراد معتاد و ول‌گرد در اماکن تفریحی و آزار و اذیت زنان از سوی مردان، باعث شده است تا به آنان اجازه‌ داده نشود که به تفریحگاه‌ها بروند.

خیرالبنات سادات
1 اسد 1399
عدم رعایت اخلاق اجتماعی، حضور زنان را در ا ماکن تفریحی کمرنگ ساخته است

این بانوان می‌گویند که افراد ول‌گرد و معتاد به پارک‌های تفریحی می‌روند و دست به هر نوع جرم و جنایت می‌زنند، اما هیچ‌گونه محدودیتی برای ورود آنان به این تفریحگاه‌ها وجود ندارد.
صبری؛ یک‌تن از باشنده‌گان ناحیه سوم شهر کابل می‌گوید، ورود افراد بی‌بندوبار و معتادین مواد مخدر در پارک‌های تفریحی سبب می‌شود تا زنان احساس امنیت نکرده و از رفتن به این اماکن خودداری کنند.
به گفته او، اهالی دهبوری همه‌روزه شاهد درگیری لفظی و فزیکی در پارک دهبوری، ناحیه سوم شهرکابل هستند.
از سوی دیگر، فرشته؛ خانمی که به یکی از پارک‌های تفریحی آمده می‌گوید، فقر و بیکاری، پایین‌بودن سطح سواد و عدم آگاهی از فرهنگ باعث شده‌است تا برخی از مردان از حضور زنان در اماکن تفریحی خوشبین نباشند و به آنان مزاحمت کنند.
اما مسوولان قوماندانی امنیه کابل می‌گویند که گزمه‌های سیار پولیس، هرازگاهی از پارک‌های تفریحی نظارت کرده و با کسانی‌که باعث آزار و اذیت خانواده‌ها می‌شوند برخورد قانونی می‌کنند.
فردوس فرامرز؛ سخنگوی قوماندانی امنیه کابل به کلید گفت که این اداره، راه‌های ارتباطی زیادی را جهت رسیده‌گی به شکایات مردم ایجاد کرده‌است.
به گفته‌ی وی، در صورتی‌که خانم‌ها مورد اذیت و آزار قر ار می‌گیرند، می‌توانند با تماس به شمار 100 پولیس کابل و یا 119 مرکز اطلاعات پولیس، ارگان‌های امنیتی را در جریان بگذارند.
این در حالی‌ست که در حال حاضر باغ زنانه، یگانه محل تفریحی مختص برای زنان در کابل است. باغ بالا، باغ بابر و دیگر پارک‌ها، از مکان‌های تفریحی مشترک برای زنان و مردان است و این امر در برخی موارد برای زنان دردسرساز بوده‌است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA