ads

تاجران هرات در واکنش به موجودیت فساد در اداره نورم و استندرد این ولایت، اعتراض کردند

شماری از تاجران ولایت هرات بنابرآن‌چه موجودیت فساد در اداره نورم و استندرد این ولایت می‌دانند، دست به اعتراض زده و مسوولان این اداره را به اخاذی و باج‌گیری متهم می‌کنند.

مهرو سروری
1 اسد 1399
تاجران هرات در واکنش به موجودیت فساد در اداره نورم و استندرد این ولایت، اعتراض کردند

این معترضین با راهپیمایی و شعار مرگ بر فاسدین و فسادپیشه‌گان دروازه‌ی اداره نورم و استندرد را مسدود نمودند.
محمد یونس قاضی‌زاده؛ رییس اتاق تجارت ولایت هرات با فاسدخواندن مسوولان اداره نورم و استندرد این ولایت گفت، استندردهایی که در این اداره وضع شده در منطقه و هیچ نقطه‌یی از آسیا تطبیق نمی‌شود.
آقای قاضی‌زاده وضع این استندردها را، زمینه‌سازی برای باج‌گیری و فساد عنوان نموده ادعا دارد، روزانه از هر موتر سیخ گل، ۵۰۰ دالر، از قیر ۳۰۰ دالر و از سمنت ۱۰۰ دالر باج‌گیری می‌شود.
برخی دیگر از تاجران معترض می‌گویند، در صورتی‌که به موظفین اداره‌ی نورم و استندرد پول پرداخت شود، جنس با کیفیت تثبیت می‌شود و در صورت عدم پرداخت پول به بهانه‌های مختلف اموال شان متوقف می‌شود.
به گفته آنان، از هر موتر روزانه ۷ الی ۱۰ هزار افغانی گرفته می‌شود.
آنان تاکید دارند که جنس‌های وارداتی آنان دارای سرتفیکیت بین‌المللی است .
این معترضین از گسترش دامنه اعتراضات، متوقف نمودن فعالیت تجارتی، قطع واردات، و انتقال سرمایه شان به خارج کشور هشدار داده و از حکومت خواهان رسیدگی به رفع این مشکلات شدند.
در همین حال، اداره‌ی نورم و استندرد هرات با رد ادعای تاجران معترض می‌گوید که تمام فعالیت‌های این اداره مطابق با قوانین و طرزالعمل‌های نافذه کشور است.
خیبر مثمر؛ سرپرست آمریت نورم و استندرد ولایت هرات باج‌گیری و اخاذی از سوی این اداره را اتهام خوانده گفت، از ورود مواد بی‌کیفیت در بنادر مختلف جلوگیری خواهد کرد.
وی گفت، از آغاز فعالیت‌اش در این ولایت اکثریت موادی‌که وارد می‌شود بی‌کیفیت است.
با این همه، جیلانی فرهاد؛ سخنگوی والی هرات گفت، تمام ادارات به شمول اداره‌ی نورم و استندرد، ملزم به رعایت قوانین و مقررات هستند.
آقای فرهاد تاکید کرد، در روشنایی قوانین به شکایات و ادعاهای تجار رسیده‌گی خواهد شد.
آمارهای ریاست اتاق تجارت و صنایع ولایت هرات نشان می‌دهد که روزانه بیش از ۲۵۰ تیلر مواد ساختمانی و نزدیک به ۱۵۰ موتر حامل مواد سوخت وارد هرات می‌شود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA