ads

امضای قرارداد 52 پروژه‌ی انکشافی در چهارچوب برنامه ملی راه‌سازی روستایی

وزارت احیا و انکشاف دهات، قرارداد 52 پروژه انکشافی را در چهارچوب برنامه ملی راه سازی روستایی با 119 شرکت قراردادی و شوراهای انکشافی به امضا رساند.

خیرالبنات سادات
31 سرطان 1399
امضای قرارداد 52 پروژه‌ی انکشافی در چهارچوب برنامه ملی راه‌سازی روستایی

مقام‌های وزارت احیا و انکشاف دهات می‌گویند، هزینه‌ی مجموعی این پروژه‌ها بیش‌تر از 2 میلیارد و 600 میلیون افغانی است که از بودجه‌ی ملی پرداخت می‌گردد.
به گفته‌ی این مسوولان، با تطبیق این پروژه‌ها، 308 کیلومتر سرک‌های روستایی و دوازده پل که در مسیر این سرک‌ها قرار دارند در چوکات برنامه‌ی ملی راه‌سازی روستایی، اعمار خواهند شد.
مجیب الرحمان کریمی؛ وزیر احیا و انکشاف دهات، روز سه شنبه در یک کنفرانش خبری گفت، این پروژه‌ها در 21 ولایت کشور تطبیق و شش میلیون نفر از آن مستفید خواهند شد.
به گفته‌ی آقای کریمی، یکی از پروژه‌های مهم برنامه‌ی ملی راه‌سازی روستایی، اعمار 48 کیلومتر سرک در منطقه‌ی پامیر بدخشان است که با ساخت این سرک، افغانستان به کشور چین وصل خواهد شد.
از سویی هم، ناصر تیموری؛ رییس برنامه‌ی ملی راه‌سازی روستایی این وزارت گفت، برنامه‌ی راه‌سازی روستایی در راستای بازسازی، نوسازی و حفظ و مراقبت سرک‌های روستایی در سراسر افغانستان، عملا جریان دارد.
به گفته‌ی آقای تیموری، به اساس پلان استراتیژیک وزارت احیا و انکشاف دهات، قرار است تا 10 سال دیگر تمامی روستاهای افغانستان از طریق سرک‌های روستایی استاندارد به مراکز خدمات اولیه وصل شوند.
با این حال، خان محمد وردک؛ نماینده مردم کابل در ولسی جرگه گفت که در تطبیق این پروژه‌ها باید انکشاف متوازن مدنظر گرفته شود.
آقای وردک از حکومت خواست تا به ولایاتی اولویت داده دهد که در 18 سال گذشته هیچ‌گونه پروژه‌ی عمرانی در آن ولایات تطبیق نشده‌است.
گفتنی‌ست که وصل‌نمودن مردم روستاها به مراکز خدمات اولیه از طریق سرک‌های استاندارد روستایی، اتصال فارم‌های زراعتی به مارکیت‌ها، ایجاد فرصت‌های شغلی برای مردم بی‌بضاعت روستایی از طریق قرارداد با شرکت‌های ساختمانی سکتور خصوصی و قرارداد با شوراهای انکشافی از جمله اهداف عمده‌ی تطبیق این پروژه‌ها گفته می‌شود.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA