ads

نمایشگاه حمایت از تولیدات بانوان، در هرات برگزار گردید

مسوولان اتاق تجارت و صنایع زنان هرات می‌گویند، برای اولین‌بار بانوان متشبث در کنار مردان در یک بازار عمومی به فروش تولیدات شان خواهند پرداخت.

مهرو سروری
30 سرطان 1399
نمایشگاه حمایت از تولیدات بانوان، در هرات برگزار گردید

مریم جامع‌الاحمدی؛ رییس این اتاق گفت، ۳۰ بانو متشبث در این مرکز دوکان به کرایه گرفته‌اند و ۷۰ بانوی تجارت‌پیشه‌ی دیگر نیز در آینده‌ی نزدیک به جمع این دوکان‌داران زن خواهند پیوست.
او افزود، زنان تجارت‌پیشه در ۷۰ بخش مختلف از جمله فروش صنایع دستی، ترشی‌جات، میوه خشک و انواع محصولات زراعتی در این مرکز مصروف فعالیت می‌باشند.
به گفته‌ی خانم احمدی، ایجاد این مرکز، خرید و فروش را برای تولیدات مختلف بانوان سهل خواهد ساخت.
مریم جامع‌الاحمدی رییس اتاق تجارت وصنایع زنان هرات همچنان گفت، اکثریت بانوان این مرکز تنها نان‌آور خانه‌‌اند.
خانم احمدی، رشد اقتصاد کشور را وابسته به حمایت حکومت از سرمایه‌گذاران می‌داند.
یک تن از زنان دوکان‌دار این مرکز که از ناحیه پا دچار معلولیت می‌باشد گفت، ایجاد این مرکزبرایشان انگیزه‌بخش است و آنان می‌توانند دوشادوش مردان کار کنند.
او تاکید دارد که شیوع کرونا، زیان‌های هنگفتی برای آنان وارد ساخته و از حکومت می‌خواهد تا بانوان متشبث این ولایت را حمایت نماید.
برخی از اشتراک‌کننده‌گان این نمایشگاه گفتند که تماشای هنر دستی خانم‌ها برایشان جالب و دیدنی می‌باشد.
عده‌یی هم به این باورند که توجه کافی روی صنایع دستی و تولیدات بانوان متشبث در رشد اقتصاد خانواده‌ها و جامعه تاثیرگذار خواهد بود.
با این همه، جیلانی فرهاد؛ سخنگوی والی هرات گفت که سهولت‌های لازم برای فعالیت زنان تجارت‌پیشه در این ولایت فراهم شده و شمار قابل توجهی در این حوزه مصروف فعالیت‌اند.
آقای فرهاد تاکید کرد، اداره‌ی محلی هرات برای بهترشدن فعالیت زنان تجارت‌پیشه از تمام ظرفیت‌ها استفاده خواهد نمود.
این در حالی‌ست که مسوولان اتاق تجارت وصنایع زنان ولایت هرات از بی‌توجهی حکومت در برابر فعالیت بانوان متشبث انتقاد نموده تاکید دارد، در چندین سال گذشته حکومت در قسمت ایجاد و بازاریابی محصولات و تولیدات داخلی بانوان هیچ گامی برنداشته‌است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA