ads

شبکه زنان: آتش‌بس سرتاسری باید از پیش شرط‌ اساسی با گروه طالبان باشد

شبکه زنان افغان در واکنش به افزایش خشونت‌ها و حملات نظامی از سوی طالبان می‌گویند که این عمل‌کرد گروه طالبان، بی‌باوری‌های مردم  را در رابطه به پروسه‌ی صلح افزایش می‌دهد.

خیرالبنات سادات
25 سرطان 1399
شبکه زنان: آتش‌بس سرتاسری باید از پیش شرط‌ اساسی با گروه طالبان باشد

این زنان، از طرف‌های درگیر جنگ می‌خواهند تا از کشتار مردم بی‌گناه دست بردارند.

روشن مشعل؛ مسوول دادخواهی شبکه زنان افغان می‌گوید، اعلام آتش‌بس از سوی گروه طالبان برای موفقیت روند صلح یک نیاز است.

به گفته‌ی خانم مشعل، اگر این گروه اراده‌یی به صلح دارند پس چرا مواد موافقت‌نامه‌ی صلح دوحه را نقض و خشونت‌ها را افزایش داده‌اند؟

با این حال، مکی سیاووش؛ عضو این شبکه می‌گوید، با آن که حکومت افغانستان حسن نیت نشان داده و بیش از 4 هزار زندانی گروه طالبان را رها کرده، اما این گروه با بهانه‌جویی‌ها در مسیر رسیدن به صلح، سد ایجاد می‌کند.

به گفته‌ی او، جامعه جهانی و در راس ایالات متحده آمریکا باید بالای این گروه فشار بیاورند تا برای رسیدن به صلح، آتش‌بس سرتاسری اعلام کنند.

از سویی هم، فرشته فرح؛ یکی دیگر از اعضای شبکه زنان، با اشاره به افزایش حملات هدفمند از سوی طالبان می‌گوید افزایش حملات و خشونت‌ها نشان‌دهنده‌ی این‌است که طالبان اراده‌یی  برای صلح  و قطع جنگ در کشور ندارند.

این واکنش‌ها در رابطه به افزایش خشونت‌ها و تلفات افراد  ملکی در حالی مطرح می‌شوند که به اساس گزارش تازه‌ی کمیسیون مستقل حقوق بشر، در شش ماه نخست سال 2020 میلادی 1213 غیرنظامی در اثر خشونت‌ها، جان باخته و 1744 تن زخم برداشته‌اند.

 

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA