ads

فعالان مدنی در بادغیس، سهم زنان این ولایت را در اداره‌ی محلی کم‌رنگ می‌دانند

براساس معلومات این منابع، ۵ الی ۱۰ درصد کارمندان اداره‌های دولتی را در این ولایت زنان شامل می‌شوند.

سمیه ولی‌زاده
23 سرطان 1399
فعالان مدنی در بادغیس، سهم زنان این ولایت را در اداره‌ی محلی کم‌رنگ می‌دانند

زرغونه شیرزاد؛ رییس پیشین ریاست امور زنان بادغیس روز یک‌شنبه در یک نشست خبری گفت که سه اداره‌ی دولتی این ولایت توسط زنان مدیریت و اداره می‌شود و بیشتر زنان در بست‌های ۴ الی ۷ استخدام شده‌اند.
بانو شیرزاد تهدیدات امنیتی، نظام مردسالاری و فساد اداری را از دلایل اصلی حضور کم‌رنگ زنان در اداره‌های دولتی عنوان می‌کند.
در همین حال، مرضیه قلعه‌نوی؛ یکی از فعالان مدنی ولایت بادغیس می‌گوید، بانوان این ولایت از حکومت می‌خواهند که در بست‌های کلیدی برای شان سهم بیشتری داده شود.
وی تاکید دارد که در بدنه‌ی حکومت هم برخی از مقام‌ها افکار تعصب‌گونه دارند و نمی‌خواهند که زنان در پست‌های اساسی و سطوح تصمیم‌گیری استخدام شوند.
شماری از فعالان مدنی ولایت هرات نیز از این دادخواهی حامیان حقوق زن برای افزایش شمار کارمندان زن در اداره‌های دولتی حمایت می‌کنند.
سیداشرف سادات؛ مسوول مجمع نهادهای مدنی در حوزه غرب می‌گوید که با گذشت بیش از یک‌ونیم دهه، حکومت بودجه‌ی زیادی برای تقویت مشارکت سیاسی زنان به‌دست آورده، اما تاکنون نقش زنان در این زمینه سمبولیک و نمایشی بوده‌است.
آقای سادات تاکید دارد، در صورتی‌که حکومت در نظام فعلی جهت تقویت مشارکت سیاسی زنان همچنان شعار دهد، جایگاه و دستاوردهای ۱۹ سال گذشته‌ی زنان در روند صلح با طالبان متزلزل خواهد شد.
از سویی هم، سویتا شریفی؛ یکی از فعالان حقوق زن در ولایت هرات برای حکومت‌داری خوب، خواهان عملی‌شدن وعده‌های حکومت نسبت به افزایش سهم زنان در بدنه‌ی اداره‌های دولتی می‌باشد.
این در حالی‌ست که براساس تصمیم اخیر حکومت، قرار است در پست‌ معاونیت هر ولایت یک زن استخدام شود.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA