ads

حکومت افغانستان در هفته جاری سه نشست منطقه‌ای و بین‌المللی را میزبانی کرد

حکومت افغانستان در جریان هفته جاری، سه نشست منطقه‌ای و بین‌المللی را به هدف ایجاد و تقویت اجماع ملی و بین‌المللی در زمینه صلح افغانستان، میزبانی کرد.

نویسنده: بهشته محمدی
20 سرطان 1399
حکومت افغانستان در هفته جاری سه نشست منطقه‌ای و بین‌المللی را میزبانی کرد

گران هیواد سخنگوی وزارت امور خارجه می‌گوید که عصر پنجشنبه، یک نشست بین‌المللی به هدف تقویت اجماع بین‌المللی در زمینه صلح، با میزبانی این وزارت برگزار شد.
وی می‌گوید، این نشست از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شده بود که در آن، نماینده‌گان حدود 20 کشور و نهادهای بین‌المللی، به‌شمول سازمان همکاری‌های اسلامی، ناتو، ملل متحد و اتحادیه اروپا حضور داشتند.
به گفته هیواد، اشتراک کنندگان این نشست خواستار کاهش خشونت‌ها، اعلام آتش بس بشردوستانه و آغاز هرچه زودتر مذاکرات بین الافغانی شدند.
از سوی هم سخنگوی وزارت امور خارجه می‌گوید که آنان روی نقش فعال زنان در مذاکرات بین‌الافغانی تاکید کردند.
حکومت افغانستان دوشنبه گذشته نیز طی یک نشست، میزبان حدود 20 کشور منطقه بود که به گفته وزارت امور خارجه، این نشست به هدف ایجاد اجماع منطقه‌ای برای صلح افغانستان، برگزار گردید.
یک روز پس از آن، یک نشست سه جانبه میان معینان وزارت‌های امور خارجه افغانستان، پاکستان و چین نیز برگزار شد و اشتراک کننده‌گان از گروه طالبان خواستند تا خشونت‌ها را کاهش داده و برای مذاکرات بین‌الافغانی حاضر شود.
وزارت دولت در امور صلح ، این سه نشست منطقه‎ای و بین‌المللی را در زمینه کاهش سوء تفاهم میان حکومت افغانستان و گروه طالبان موثر می‌داند.
میرویس سرگند کوچی؛ مشاور ارشد این وزارت در صحبت با کلید گفت که حکومت افغانستان با راه اندازی این نشست‌ها، تعهد خود را برای صلح با طالبان نشان داده است.
آگاهان امور نیز برگزاری این سه نشست را روی آغاز مذاکرات بین‌الافغانی، مؤثر می‌خوانند.
سید ناصر موسوی؛ آگاه امور سیاسی می‌گوید، با آنکه برگزاری این نشست‌ها مقدمه‌ای برای زمینه‌سازی مذاکرات بین الافغانی می باشد، اما نمی‌تواند برای آوردن صلح در افغانستان امیدوار کننده تمام شود.
این نشست‌ها در حالی برگزار می‌شوند که بر اساس گزارش‌ها، قرار است دور نخست مذاکرات بین‌الافغانی، در جریان ماه جاری میلادی در قطر برگزار شود.
اما وجود اختلاف‌ها میان حکومت افغانستان و گروه طالبان روی رهایی زندانیان، نگرانی‌ها را مبنی بر تعویق این گفت‌وگوها، افزایش داده است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA