ads

دادخواهی‌های صلح برای خاموش کردن آتش جنگ افغانستان

شماری از فعالان مدنی و شهروندان ولایت هرات گردهمایی را تحت عنوان جنگ دیگر برای چه؟ راه اندازی کردند.

سمیه ولی‌زاده
19 سرطان 1399

سیدوحید قتالی؛ والی هرات در این گردهمایی گفت: حکومت افغانستان عناصری که صلح را ضمانت کرده می‌تواند، رعایت کرده‌است.
آقای قتالی از کشورهای منطقه و حامیان صلح افغانستان خواست که طرف دیگر منازعه برای انعطاف‌پذیری در روند مذاکرات بین افغانان را قناعت دهند.
محمدرفیق شهیر؛ یکی از آگاهان سیاسی در ولایت هرات می‌گوید: رهایی زندانیان طالب از زندان‌های کشور نشان میدهند که حکومت افغانستان برای آغاز مذاکرات بین‌افغانان آماده است، اما گروه طالبان تمایل برای تامین صلح ندارد.
وی تاکید دارد؛ مذاکرات بین افغانان پروسه طولانی می‌باشد و به همین دلیل تامین صلح در کشور در آینده نزدیک نیز امکان پذیر نیست.
با این حال شماری از فعالان مدنی در هرات وضعیت افغانستان را بحرانی می‌پندارند و می‌گویند که برخی از طرف‌های جنگ بر ادامه این وضعیت تاکید می‌ورزند.
این فعالان مدنی جهت تامین صلح پایدار در کشور خواهان آتش‌بس دایمی می‌باشند.
سیداشرف سادات؛ مسوول مجمع نهادهای مدنی در حوزه غرب می‌گوید که تاکنون حکومت و طالبان برای آغاز مذاکرات بین افغانان برنامه‌های اساسی روی دست نگرفته‌اند.
تعدادی از شهروندان هرات بیان‌ می‌دارند؛ صلح برای پیشرفت کشور یکی از نیازهای اساسی می‌باشد که باید حکومت در این زمینه تعهدات خویش را عملی نماید.
این شهروندان هرات اکنون از طرف‌های درگیر در افغانستان می‌خواهند که به ادامه جنگ پایان دهند.
این در حالی‌ست که در جریان هفته اخیر کابل سه نشست را برای ایجاد اجماع منطقه‌ای و جهانی در روند صلح افغانستان از راه ‌‌دور میزبانی کرده‌است.

کلیدگروپ را در تویتر و فیس بوک دنبال کنید
طراحی و توسعه توسط تکشارک - Copyright © 2024

Copyright 2022 © TKG: A public media project of DHSA